دادستان عمومی و دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی خراسارضوی گفت: تدوین بسته‌های آموزشی و حاوی نکات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و در دسترس مردم قرار دادن می‌تواند در حل معضل اعتیاد راهگشا باشد.

ردپای مواد مخدر در هر آسیب اجتماعی دیده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین غلام‌علی صادقی در همایشی با عنوان "بررسی عملکرد و تبیین برنامه‌های پیشرو مبارزه با مواد مخدر " که در دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر کجا که آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، فردی و... وجود داشته باشد رد پای مواد مخدر دیده می‌شود. در واقع خانواده، افراد، محیط‌های تحصیلی، مجموعه‌های انتظامی و کل نظام جمهوری اسلامی بایستی بیش از آنچه تاکنون در زمینه آگاهی و مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند، عمل کنند.

 وی افزود: عده‌ای معترضند که اعدام در حوزه مواد مخدر کاری نادرست و بی‌نتیجه است، حال آنکه چنین دیدگاهی اشتباه است؛ چرا که اگر اقدامات و فداکاری‌های نیروی انتظامی، امنیتی و قضایی نبود وضع کشور بسیار نامناسب می‌شد. نکته این است که این اقدامات انجام شده ناکافی است.

دادستان عمومی و دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: از جمله پیشنهادات ارائه شده در زمینه قاچاق و مواد مخدر بهره‌گیری از تجربیات و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه است و تهیه  بسته‌هایی آموزشی که حاوی نکات آموزشی، پیشگیری و  مقابله‌ای مواد مخدر در حوزه‌های مختلف و برای افراد با شرایط اجتماعی متفاوت در محیط‌های گوناگون است. در واقع افراد و خانواده‌هایی که دچار معضل اعتیاد هستند آگاهی لازم برای مقابله با آن را داشته باشند.

وی تصریح کرد: به صورت کلی هر کس که مسئولیت اداره مجموعه‌های جمعی را دارد بایستی در زمینه پیشگیری، آموزش و مقابله  با مواد مخدر آگاهی و اطلاعات کافی را داشته باشد. در این راستا تشکیل کارگروهی همراه با مجموعه‌هایی که دخیل در این زمینه هستند بسیار تاثیرگذار است همچنین بهره‌گیری متخصصان علمی و دانشگاهی و کارگری بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود تا بتوان بستر خوبی را متناسب با افراد و محیط‌های گوناگون فراهم کرد.

صادقی ادامه داد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا تنها نیروی انتظامی، قضایی و امنیتی اقدامات و فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند و دقگر سازمان‌ها در این زمینه عملکرد مناسبی ندارند. در واقع دیگر سازمان‌ها احساس وظیفه نسبت به معضل اعتیاد ندارند؛ چرا که  پلیس از آن‌ها درخواست همراهی نداشته است.

دادستان عمومی و دادگاه مرکزی  انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی توضیح داد: در حوزه کالای قاچاق بایستی توجه داشت که استان‌های جنوبی و مرزش پیشرو در زمینه ورود کالای قاچاق در کشور هستند. استان خراسان‌رضوی در زمینه ورود قاچاق از مرز مشکلی ندارد، اما از آنجا که خراسان‌رضوی استان کلانی بوده و دارای جمعیت قابل توجه مصرف‌کننده است کالای قاچاق بسیاری وارد استان می‌شود که نیازمند اقدامات مناسب مجموعه‌های دخیل در این زمینه مانند پلیس، تعزیرات و... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.