قدس انلاین : دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: مهمترین رکن برای حمایت از کالای ایرانی جلوگیری از قاچاق کالا است.

بهترین حمایت از کالای ایرانی مبازره با قاچاق است

غلامعلی صادقی صبح چهارشنبه در همایش بررسی عملکرد و تبیین برنامه های پیش رو در عرصه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا که در سالن جلسات دادستانی مشهد برگزار شد اظهار کرد:باید تاکید کرد در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولیدات ایرانی یکی از مهمترین روش ها جلوگیری از قاچاق کالاست.

وی ادامه داد: قاچاق ضربه مهلکی به اقتصاد کشور، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی دارد و باید با جدیت با قاچاق مبارزه شود تا بتوانیم از این طریق از کالاهای ایرانی حمایت کنیم.

صادقی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر نیزباید همت خود را دوچندان کنیم زیرا ردپای مواد مخدر در تمامی معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دیده می شود و اگر فداکاری های نیروهای انتظامی و عوامل قضایی نبود الان با وضعیت اسفباری در کشور رو به رو بودیم.

دادستان مشهد گفت: تهیه بسته های  آموزشی حاوی نکات پیشگیری و مقابله ای در رده های مختلف و برای گروه های هدف مختلف از جمله خانواده ،دانشگاه و شرکت ها یکی از راه های مهم در امر مبارزه با مواد مخدر است که باید در سال جاری به این مهم اقدام شود.

وی تصریح کرد: کارگروهی مرکب از مجموعه های دخیل در مبارزه با مواد مخدر با کمک جامعه علمی می توانند این بسته را تهیه  کرده و در اختیار تمامی دستگاه ها قراردهند. بایداز مدیران در صورت کوتاهی و عمل نکردن به اقدامات ارائه شده در بسته های آموزشی  بازخواست  شود.

دادستان مرکز خراسان رضوی گفت : در حال حاضر فقط پلیس و مجموعه های قضایی در حال فداکاری و مبارزه هستند و دستگاه های دیگر در این راه همکاری لازم را انجام نمی دهند که باید این مطالبه از مدیران دستگاه ها انجام شود.

صادقی افزود: بایداز ظرفیت های معنوی ماه مبارک رمضان  در راستای بالا بردن روحیه معنوی خودمان استفاده کنیم به ویژه اینکه عوامل قضایی و انتظامی همواره در معرض حق الله و حق الناس هستند و دعای ابوحمزه ثمالی راه نجات از این حقوق را به ما نشان داده است. انشالله بتوانیم در این ماه از این دعا و سایر ادعیه برای کاهش حقوقی که بر گردن داریم بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.