قدس آنلاین :مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۷۹ کاروان زیارتی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۱۵ زائر امسال از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس، جوادشاد خبرنگار با اشاره به اینکه امسال ۷۹ کاروان زیارتی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر زائر از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد، اظهار کرد: درحال حاضر کاروان‌های اعزامی ما در قالب گروه‌های ۱۶۰ نفره، ۱۲۵ نفره، ۱۱۵ نفره و ۸۵ نفره هستند.

وی با بیان اینکه ۳۵ کاروان به صورت مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد اعزام خواهند شد، افزود: از مجموع ۷۹ کاروان اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۳۵ کاروان از برادران اهل سنت استان هستند که باظرفیت هزار و ۱۰ نفر به زیارت حرمین شریفین نایل خواهند شد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: ۴۲ کاروان با ظرفیت ۵ هزار و ۸۸۵ زائر از مشهد و ۳۷ کاروان هم از دیگر شهرستان‌های استان باظرفیت ۵ هزار و ۳۰ زائر  به حج تمتع خواهند رفت.

شاد با بیان اینکه قیمت کاروان‌های حج از ۱۴  میلیون  و ۲۲۳ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان بوده‌است، افزود: درسال جاری فقط دارندگان اسناد حج تا پایان دی سال ۸۵ امکان اعزام دارند و در حال حاضر نیز معاینات پزشکی زائران انجام گرفته و کلاس‌های آموزشی درحال برگزاری است.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی افزود: در راستای برنامه‌های آموزشی زائران، همانند سال‌های گذشته برنامه معرفتی سلسله اسرارحج، امسال نیز در میدان شهدای مشهد از شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان، ازساعت ۱۹ الی ۲۲:۳۰ به مدت پنج شب برای زائران اعزامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.