اهواز_ خوزستان قهرمان و خرمشهر مظلوم در طول ۸سال دفاع مقدس زیر انواع بمب و موشک وگلوله مقاومت کردند و قامت خم ننمودند...

قدس آنلاین_ گروه استانها_ عباس بهوندی: خوزستان قهرمان و خرمشهر مظلوم در طول ۸سال دفاع مقدس زیر انواع بمب و موشک وگلوله مقاومت کردند و قامت خم ننمودند.
اما بعد از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، خرابیها و آثار نامطلوب جنگ، وعده های عملی  نشده، مشکلات عدیده خوزستان و خرمشهر محروم ولی صبور از قبیل بیکاری، فقر، نبود آب آشامیدنی مناسب، نبود امکانات بهداشتی و رفاهی، گرمای شدید و در کنار مشکلی به مراتب سخت تر و غیر قابل تحمل تر از این مشکلات یعنی پدیده گرد و خاک زندگی مردمان این دیار را فلج کرده و نفس کشیدن را هر روز سخت تر میکند.!! واین هم از برکات خاک برادران همسایه و خشک شدن سرزمین پرآب خوزستان و تبدیل شدن این جلگه سرسبز به بیابان؛ به بهای آباد کردن دیگر دیاران و زنده شدن دیگر رودان!! و البته برخی کمکاریها در داخل کشور است که متاسفانه هر روز  دامنه این مشکلات بیشتر و بیشتر می شود و تبعات جبران ناپذیری همچون مهاجرت، سرخوردگی، اعتیاد، طلاق و ...را به دنبال دارد!
  به جاست که مسئولین و مقامات و ارگانهای مختلف  کشور به خصوص دولت دوازدهم و شخص آقای روحانی؛ که مردم (بویژه اهالی خوزستان) با رای مجدد به ایشان، حجت را تمام کردند، در این زمینه تلاش و همیت بیشتری به خرج دهند تا مشکلات زندگی مردم صبور و ایثارگر خوزستان و البته خرمشهر و همه مناطق بحران زده میهن عزیزمان بیشتر از این نشود تا خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان در راه حفظ خاک وطن و اسلام پاس داشته شود.  در  سالروز "آزادسازی خرمشهر"  شاهد این همه مشکلات و کمبودها و  گرد و خاک وحشتناک و طاقت فرسا نباشیم. واین جمله حضرت امام خمینی (ره) را یادوری کنیم که فرمود (خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد) اما آیا مسئولین نیز دین خود را به خوزستان ادا نموده اند؟  در پایان یکبار دیگر یاد و خاطره همه حماسه سازان و شهدا و ایثارگران ۸سال دفاع مقدس بویژه شهید جهان آرا و فاتحان خرمشهر  را گرامی می داریم.

خرمشهر "آزاد" شد اما هنوز "آباد" نشد...!

هر جا از عاشقی بپرسید عشق چیست؟
تنها به زخم های خود اشاره میکند.
عشق، ترجمه ی زخم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.