قدس آنلاین/ فرزانه غلامی: جریان خرید و فروش و اجاره مسکن در مناطق مرکزی تهران، تقریباً متوقف شده است.

توقف جریان خرید، فروش و اجاره مسکن

بر اساس مشاهدات خبرنگار قدس آنلاین، این روزها و در بحبوجه فصل نقل و انتقال، نگاه های معاملات املاک مناطق مرکزی تهران در خیابان‌های کارگر شمالی و جنوبی، جمال زاده شمالی و جنوبی، نصرت، انقلاب و... تقریباً از تحرک و رایزنی باز ایستاده‌اند تا خرید و فروش و اجاره مسکن به نزدیک صفر برسد.

شواهد حکایت از آن دارد که بنگاه‌های املاک، تقاضاهای مربوط به خرید موارد نوساز 50 تا 60 متری را با «نداریم» پاسخ می‌دهند. معدود موارد نوساز عرضه شده برای فروش هم بین 5/7 تا 9 میلیون تومان عرضه می‌شود. در این بین  خانه‌های قدیمی‌ساز با عمر بین 15 تا 20 سال هم متر مربعی حداقل 5 میلیون تومان قیمت دارد.

گفتنی است در بخش اجاره هم هر متر مربع بین 5/1 تا 5/2 میلیون تومان قیمت دارد. البته این قیمت‌ها مربوط به موارد انگشت شمار قدیمی‌ساز و یا موارد حدوداً 10 ساله ای است که در طبقات سوم و یا چهارم بدون آسانسور قراردارند.

اضافه می­شود در حالی که رئیس اتحادیه کشوری املاک، قیمت‌های این روزها در بازار مسکن را حبابی و غیر واقعی توصیف می‌کند، اغلب کارشناسان این ادعا را رد می‌کنند و معتقدند حبابی دانستن بازار، آدرس اشتباهی دادن به مردم و متقاضیان مسکن است چرا که به امید تخلیه حباب و کاهش قیمت‌ها معاملات را تا اطلاع ثانوی، متوقف می­کنند. کارشناسان بر این باورند که با توجه به حجم عظیم نقدینگی موجود در دست مردم، رکود شدید بازار مسکن در سال‌های اخیر و نوسانات ارزی کم سابقه، افزایش قیمت مسکن کاملاً طبیعی و واقعی است و حتی این رشد چشمگیر قیمت باید بیشتر نمود پیدا می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.