قدس انلاین : سرپرست شرکت گردشگری هفت حوض مشهد گفت: بیش از 70 درصد زیرساختهای این منطقه ملی گردشگری تاکنون تامین و اجرا شده است.

70 درصد زیرساختهای منطقه گردشگری هفت حوض مشهد آماده است

رشید صحابی، پنجشنبه  افزود: اجرای طرح گردشگری ملی هفت حوض، مصوب هیات دولت از سال 92 آغاز شد و تا کنون توسط شهرداری مشهد 300 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی بیان کرد: منطقه ملی نمونه گردشگری هفت حوض مشهد ظرفیت مطلوبی برای جذب گردشگر در شرق این کلانشهر دارد که باید از آن استفاده بهینه شود و با فراهم کردن زمینه بوم گردی برای زائران و مجاوران می توان میزان ماندگاری زائر و گردشگر را در مشهد افزایش داد.
وی با اشاره به عدم آشنایی زائران و مجاوران با این منطقه و جاذبه های طبیعی آن گفت: این منطقه در مسیر روستاهای گردشگری با جاذبه طبیعی بالا نظیر روستاهای مغان و شلگرد واقع است.
صحابی ادامه داد: هم اینک 100 آلاچیق برای اسکان موقت گردشگران در کنار فضای سبز و امکانات ورزشی نظیر زمین های فوتبال، والیبال و بسکتبال در این منطقه وجود دارد و بیش از 2 هزار ظرفیت توقفگاهی نیز برای خودرو گردشگران مهیا شده است.
سرپرست شرکت گردشگری هفت حوض با بیان اینکه عملیات ساخت 200 کلبه چوبی نیز در این منطقه در دست انجام است، خاطرنشان کرد: سعید شده در طرح هفت حوض جاذبه های طبیعی گردشگری، صخره ها و دره هفت حوض به صورت طبیعی باقی بماند و کمتر از سیمان و سازه در این پروژه استفاده شده است.
منطقه هفت حوض با وسعت 2 هزار و 245 هکتار در پنج کیلومتری جاده خلج قرار دارد که گذر جاده ولایت از مسیر آن و وجود غاز مغان در همان حوالی بر جاذبه ‌های این منطقه افزوده است.
شرکت توسعه و عمران گردشگری هفت حوض با 90 درصد سهم شهرداری مشهد و 10 درصد سهم سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها اوایل سال 1392 با هدف حفظ محیط زیست و فراهم ساختن مکان مناسب گردشگری در این منطقه راه‌ اندازی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.