قدس انلاین : همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر یادمان گلزار شهدای گمنام قوچان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از یادمان گلزارشهدای گمنام قوچان

همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر ظهر پنجشنبه با حضور مدیر کل حفظ و آثار نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی و مسئولان قوچان یادمان گلزار شهدای گمنام قوچان افتتاح شد.

سردار سرتیپ دوم اکبر نجاتی در این مراسم اظهارکرد: در استان خراسان رضوی ۲۹۸ شهید گمنام در ۸۸ نقطه از سطح استان تدفین شده است که از این شهدای گمنام استان شش شهید پس از آزمایش های DNA در درود، گلبهار ، مشهد و سایر نقاط استان شناسایی شده اند.

وی افزود : همزمان با سوم خرداد ماه علاوه بر افتتاح در قوچان، در سرخس نیز المان مزار شهدا به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این دو طرح تعداد یادمان ها مزار شهدای گمنام خراسان رضوی به ۳۰ مورد می رسد.

مدیر کل حفظ و آثار نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد : یادمان شهدای گمنام قوچان  با بلاتکلیفی چند ساله رو به رو بود ولی با همتی که مسئولان شهرستان انجام دادند توانستیم این نگرانی را برطرف کنیم تا شرمنده شهدا نشویم.

نجاتی خاطر نشان کرد : اطراف این گلزار نیز می تواند یادمان های دفاع مقدس ساخته شود تا با ایجاد یک پارک موضوعی دفاع مقدس میزبانی خوبی از این شهیدان و مردم شود.

در ادامه این مراسم فرماندار قوچان نیز گفت : توفیقی شد که در سال ۹۳ میزبانی از این شهدای گمنام را داشته باشیم و از سال ۹۴ این پروژه شروع شد و با همت مردم و شورای اسلامی شهرستان امروز شاهد افتتاح این المان بودیم.

علیرضا قامتی افزود : اقداماتی که انجام شد در برابر عزت این شهیدان جزئی بوده و هر آن چه بوده وظیفه بوده است و اعتبار این پروژه ۱۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد : با توجه به شرایط جوی برخی اوقات امکان تسریع در کار میسر نشد و به هر حال امروز این مزار  نگینی برای شهرستان شده است.

شایان ذکر است که پنج شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۹۳ با تشییع با شکوه مردم قوچان در پارک نشاط (هفت تپه) تدفین شدند که پس از از چهار سال یادمان  مزار شهدای آن ها به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.