قدس انلاین : معاون ارتباطات و رسانه استان قدس رضوی با اشاره به ادراک‌سازی دشمن در جنگ نرم، گفت: امروز بخش زیادی از ادراک‌سازی جنگ نرم در فضای مجازی انجام می‌شود.

بخش زیادی از ادراک‌سازی جنگ نرم در فضای مجازی انجام می‌شود
 سیدنظام‌الدین موسوی عصر امروز در مراسم گردهمایی فعالان فضای مجازی مشهد که در روزنامه قدس برگزار شد، ضمن تشکر از فعالان عرصه فضای مجازی اظهار داشت: مطمئنم صحبت‌های فعالان رسانه برای من نیز بسیار موثر است. 


وی با بیان اینکه امروز روز تاریخی سوم خرداد و سالروز  فتح خرمشهر نیز هست، ضمن تبریک این روز بزرگ، بیان کرد: شاید بسیاری از شما این روز بزرگ را تجربه نکردید اما یکی از باشکوه‌ترین ایام تاریخ ایران فتح خرمشهر بود. 

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: حقیقتا امروز هم که اسم فتح خرمشهر می‌آید و افرادی که این اتفاق عظیم را دیدند، می‌دانند این فتح کار بزرگی است. 

موسوی ادامه داد: در این فتح بزرگ، گروهی از ارتش و سپاه که شامل جوانان انقلابی بودند، همراه با مردم ایران حماسه‌ای بزرگ آفریدند. 

وی با بیان اینکه در این 40 سالی که از پیروزی انقلاب گذشته، همچنان در مقطع حساسی به‌سر می‌بریم، اضافه کرد: دشمن تاکنون فشار به کشور ما را رها نکرده است. 

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تفاوت جنگ دشمن با ایران را در نحوه استفاده از تکنیک‌ها دانست و اظهار داشت: در دفاع مقدس، جنگ دشمن همراه با اقدامات نظامی و نوعی جنگ سخت بود، شاید در آن زمان مواجهه با این نوع جنگ برای ما راحت‌تر بود، چراکه سریع‌تر و بهتر می‌توانید نیروی نظامی را برای مقابله با دشمن در نظر بگیرید. 

موسوی افزود: در زمان همه جنگ‌ها در کشور با وجود برخی از شکست‌ها و وجود برخی خائنان، بازهم اتحاد میان مردم وجود داشته و این موضوعی است که همواره در جنگ‌های سخت و نظامی ایجاد می‌شود. 

وی تاکید کرد: مدل و استراتژی دشمن، امروزه در جنگ‌های جدید کاملا متفاوت است و حتی نوعی عنوان برای آن در نظر می‌گیرند، به عنوان مثال، جنگ‌های ترکیبی هم شامل جنگ‌های کلاسیک است، هم تحریم‌های اقتصادی دارد و هم می‌تواند جنگ سایبری و پیچیده داشته باشد. 

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دشمن قبل از هر حرکتی بسترسازی و  ادراک‌سازی می‌کند، متذکر شد: بخش زیادی از این ادراک‌سازی در فضای مجازی صورت می‌گیرد و به این ترتیب نقش فعالان رسانه‌ای و انقلابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

موسوی با اشاره به اهمیت فضای مجازی، متذکر شد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از مسئولان به حوزه فضای مجازی اهمیت کمی دادند، برخی نیز عقب مانده‌اند. 

وی با بیان اینکه اگر فضای مجازی را از دست دهیم، خرمشهر دیگری را از دست داده‌ایم، تاکید کرد: باید فضای مجازی را بیشتر بشناسیم و قدرت تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

افراد انقلابی دچار محافظه‌کاری نمی‌شوند 

معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه رسانه‌های ما به هزار و یک دلیل دارای محدودیت می‌شوند، اظهار داشت: اینگونه از رسانه‌ها دچار محافظه‌کاری می‌شوند. 

وی ادامه داد: افراد انقلابی دچار محافظه‌کاری نمی‌شوند و این در حالی است که اگر همه فعالان رسانه و انقلابی در شبکه مجازی یکدیگر را پیدا کرده و گروهی فعالیت کنند، تاثیرپذیری بیشتری دارند. 
محمد حسین‌زاده بیان کرد: مشهد قبل از انقلاب به واسطه شخصیت‌هایی که در این کلان شهر در فضای فکری کشور تاثیر بسیاری داشته و هم اکنون نیز با وجود حضور شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله علم‌الهدی و رحیم‌پور ازغدی تاثیرات بسیاری در کشور نسبت به شهرهای دیگر در ایران دارد و این موضوع به برکت مرجع شریف امام رضا(ع) است. 

 ضرورت آموزش  فضای مجازی به جوانان ایران

محمد مهدی خیرجو مدیر موسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت جنگ نرم، نسل سوم جوانان را افرادی علاقمند به مطالعه دانستند و آنها را افرادی پراطلاع نسبت به جنگ نرم دانستند. 

وی با بیان اینکه لازم است، در جنگ نرم با دقت و اطلاع بیشتر آماده شویم، متذکر شد: نمی‌توان حضور در فضای مجازی را نفی کرد و حتی نمی‌توان چنین واقعیتی را بر مبنای منویات مقام معظم رهبری نادیده گرفت.

مدیر موسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضای مجازی نوعی فرصت نیز محسوب می‌شود، ادامه داد: فضایی که در اختیار ما چه در خارج و چه در داخل کشور قرار دارد، فرصت بسیار بی‌بدیلی است. 

خیرجو یادآور شد: زائرانی که در مشهد حضور دارند، بعد از بازگشت به شهر یا محل زندگی خود ارتباطشان را با ما از دست می‌دادند، اما موسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی از طریق شبکه‌های فضای مجازی و استارتاپی می‌تواند با زائران ارتباط خود را حفظ کند که این موضوع می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. 

وی بخش رسمی اطلاعات و اخبار استان قدس را از جمله ویژگی‌ها و وظایف این موسسه دانست و گفت: برنامه‌ریزی مدونی در حوزه آموزش فضای مجازی به افراد مختلف در قالب کلاس‌های آموزشی انجام شده است تا در آینده برای متقاضیان نیز به ایجاد شغل بیانجامد. 

مدیر موسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه برخی از دشمنان در تلاش هستند تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را در فضای مجازی از بین ببرند، بیان کرد: بنای کار در این موسسه کاملا جهادی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.