رئیس دادگستری بردسکن از دستگیری یک موقوفه‌خوار در این شهرستان خبر داد.

دستگیری یک موقوفه‌خوار در بردسکن/ ردپای مسئولان در موقوفه‌خواری 5 هزار هکتاری
 حمید رضا عبدالله‌زاده صبح امروز در حاشیه صبحگاه مشترک که به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در محل ناحیه سپاه بردسکن برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا، حفظ حقوق بیت‌المال است.

وی از دستگیری یک موقوفه‌خوار در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: به تازگی، بخشی از زمین‌های موقوفه عام در چند نقطه از این شهرستان در تصرف افراد بود، به نفع اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن حکم صادر و 19 هزار و 549 متر مربع زمین به این اداره واگذار شد.

این درحالی است که طبق بررسی‌های دقیق قضایی و به گفته دادستان مشهد، ردپای برخی مسئولان در موقوفه‌خواری 5 هزار هکتاری وجود دارد.

رصدهای اطلاعاتی درباره تصرفات غیرقانونی و دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی که از چند سال گذشته با جدیت در دادسرای مشهد آغاز شده است، بیانگر آن بود که املاک و اراضی ملی چند هزار هکتاری در بردسکن، دستخوش سندسازی و تصرفات غاصبانه شده است، بنابراین به‌دلیل اهمیت و تاکیدات مسئولان قوه قضاییه به‌منظور حفظ حقوق بیت‌المال، دستگاه قضایی به‌طور جدی وارد ماجرا شد و به پیگیری این پرونده ملی پرداخت.

 صلح و سازش 150 پرونده اختلافات خانوادگی در بردسکن

عبدالله‌زاده اظهار داشت: از مجموع 200 پرونده اختلافات خانوادگی، تنها 50 پرونده آن منجر به‌صدور حکم طلاق شده و بقیه در شورای صلح و سازش، حل و فصل شده است.

وی با بیان اینکه در جشن گلریزان سال قبل، خیران بردسکنی 65 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند، افزود: امسال بردسکن، چهار زندانی محکوم مالی دارد که برای آزادی آنها، 167 میلیون تومان نیاز است و می‌طلبد، خیران به‌منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان و آزادی آنها درجشن گلریزانی که هفته آینده برگزار می‌شود، شرکت چشمگیری داشته باشند.

رئیس دادگستری بردسکن از کاهش 50 درصدی پرونده‌های ورودی و مختومه خبر داد و گفت: یک سوم پرونده‌های ورودی و مختومه در شعبه اول حقوقی، مربوط به پرونده‌های اختلافات خانوادگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.