قدس انلاین : مشکل ما با برخی جریان های سیاسی همین است که آن ها متأسفانه در خط پیامبر زدایی هستند و می خواهند به اسم شادی، لذت و حل مسائل اقتصادی، در جامعه پیامبر زدایی کنند. مردم ما باید دقت کنند که به چنین بلایی مبتلا نشویم.

برخی جریان‌های سیاسی به اسم شادی، لذت و حل مسائل اقتصادی، در جامعه پیامبرزدایی می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه تفسیر سوره مبارکه «فتح» که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به عبارت «نصر عزیز» که در این سوره مبارکه به عنوان یکی از آثار صلح حدیبیه به پیامبر اکرم(ص) عطا شد، اظهار کرد: نصرت به معنای کمک به جریانی است که شکست خورده و باید مورد حمایت قرار گیرد اما نصر عزیز عبارت است از آن نصرتی که شما نمی گذارید جریان مورد حمایت شما شکست بخورد و در مقام مقابله و برخورد و در جنگی که بین دو جریان به وجود آمده، شما یک جریان را کمک می کنید که شکست نخورد. 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مفهوم «نصر عزیز» از مفهوم «عزت» تأثیر می پذیرد، تأکید کرد: راغب اصفهانی در تبیین معنای «عزت» می گوید «عزت آن حالتی در انسان است که از مغلوب شدن جلوگیری می کند.» در جریان صلح حدیبیه، این فتح المبین باعث شد که خداوند پیامبرش را به یک نصر عزیز نصرت فرماید.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نصرت ذات مقدس پروردگار معمولا به دو شکل است و یکی امداد غیبی مانند کمکی که خدا در جریان جنگ بدر به مسلمانان کرد و لشکر غیبی از ملائکه نازل کرد. 

وی با بیان اینکه نوع دیگر این است که خداوند از طریق کار خود دشمنان، آن‌ها را به شکست می‌کشاند، افزود: اینگونه نیست که همواره جمعیتی از آسمان نازل شوند و به مسلمانان کمک کنند.

علم‌الهدی تأکید کرد: ذات مقدس پروردگار گاهی شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زند که دشمنان در مسیر توطئه خود با سقوط مواجه شوند و البته ممکن است در جریان این شکست دشمنان، آسیبی به مسلمانان هم وارد شود و تعدادی از آن ها به شهادت برسند اما در نهایت، این جریان به شکست دشمن خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه گاهی مسائلی اسباب خدا قرار می گیرد که ممکن است در ظاهر شکست مسلمانان قلمداد شود اما در باطن موجب شکست دشمنان است، ادامه داد: در جریان صلح حدیبیه وقتی پیامبر اکرم(ص) مصالحه فرمودند، امور به گونه ای پیش رفت که تمام جریاناتی که مقابل ایشان ایستادگی کردند، به سقوط کشیده شدند. 

امام جمعه مشهد افزود: مرحوم علامه طباطبایی «نصر عزیز» را نصر کم نظیر تعبیر می کند یعنی نصرتی که خدا شامل حال پیامبر اکرم(ص) فرمود، شامل حال سایر پیامبران(ص) نشد. مبانی فکری پیامبر اکرم(ص) به فاصله 10 سال حکومت، جهان را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی با اشاره به برخی سوابق نصرت الهی که به پیمبر اکرم(ص) عنایت شد، اظهار کرد: یمن یکی از مناطق بزرگ و متمدن و در عین حال منطقه ای مجهز از نظر تسلیحات جنگی بود، به‌گونه‌ای که قبایل حجاز جرأت رویارویی با یمن را نداشتند.

علم‌الهدی ادامه داد: زمانی که سران یمن در برابر دعوت پیامبر(ص) برخورد شایسته‌ای نداشتند، پیامبر اکرم(ص) لشکری را به فرماندهی امیرمؤمنان(ع) به یمن فرستادند و یمن به فتح اسلام درآمد که این یکی از نصرت های بزرگ الهی بود.

وی به بیان نمونه دیگری از این نصرت پرداخت و ادامه داد: زمانی که تمام قبایل عرب در برابر پیامبر(ص) مستأصل شدند، کفار و مشرکان با خود اندیشیدند که اگر خود پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را از بین ببرند، می توانند بر جریان اسلام غلبه کنند. پیامبر اکرم(ص) دو فرمانده به سوی آن ها فرستاده بودند که آن ها را به اسلام دعوت کنند اما آن ها نپذیرفتند. ایشان در مرتبه سوم، امیرالمؤمنین(ع) را به جنگ با آن ها فرستادند که حضرت در همان محاصره اول این جمعیت را به تسلیم کشاند و در پی این فتح، سوره مبارکه «عادیات» بر پیامبر(ص) نازل شد. 

 علم الهدی با طرح این پرسش که «آیا نصرت الهی فقط مختص دوره حیات پیامبر(ص) بود؟»، پاسخ داد: امروز پس از 1400 سال دین اسلام با قدرت حضور دارد و نصر عزیز الهی برای دین اسلام همچنان وجود دارد یعنی در شرایطی که امروز استکبار جهانی و صهیونیست ها در برابر پیامبر اکرم(ص) قرار دارند و علت دشمنی آن ها با ایران، عداوتشان با اسلام است، سرنوشت آن ها نابودی است چرا که هر کسی با پیامبر(ص) درگیر شد، نابود شده است.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: پیروزی اسلام یک جریان قطعی است و نشانه آن قدرت امروز نظام جمهوری اسلامی است که به واسطه اتصال به پیامبر اکرم(ص) امروز بیش از 4 دهه گذشته است اما اگر قرار باشد برخی جریان های سیاسی سنت پیامبر(ص) را در جامعه براندازی کنند و این کشور را کانون خوشگذرانی ها و سودپروری های خود قرار دهند و مردم از آن ها پیروی کنند، ما در کمتر از نصف روز طعمه دشمن خواهیم شد و دشمن تمام کیان، هویت و موجودیت ما را از بین خواهد برد.
وی افزود: مشکل ما با برخی جریان های سیاسی همین است که آن ها متأسفانه در خط پیامبر زدایی هستند و می خواهند به اسم شادی، لذت و حل مسائل اقتصادی، در جامعه پیامبر زدایی کنند. مردم ما باید دقت کنند که به چنین بلایی مبتلا نشویم. 

امام جمعه مشهد در پایان خاطرنشان کرد: قیام سیدالشهدا(ع) در برابر جریان پیغمبر زدایی بنی امیه بود. بنی امیه می خواستند مردم در تمام نفسانیت آزاد باشند و فقط به فکر توسعه قدرت خود بودند اما سیدالشهدا(ع) تکلیف ما را روشن کردند که اگر قرار باشد پیغمبر زدایی در جامعه اسلامی به وجود بیاید، تا کجا باید در برابر این جریان ایستادگی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.