قدس انلاین : ورزشکاران هندبال خراسان‌رضوی از حمایت کافی مسئولان برخوردار نیستند و متولیان امکانات مطلوبی را در اختیار آن‌ها نمی‌گذارند.

کلافگی هندبالیست‌های خراسان‌رضوی از عدم حمایت متولیان هندبال
ورزشکاران خراسان‌رضوی در رشته هندبال در مسابقات مختلفی اعم از کشوری و آسیایی صاحب رتبه شده‌اند، اما برخی از مشکلات مانند سد در مسیر آنها قرار داشته و این سدها سرعت پیشرفت آنها را کند می‌کند، برخی از موانع موجود آنها، بی‌توجهی مسئولان استان به آنها و همچنین کمبود بودجه است که رفع مشکل تنها توسط مسئولان ممکن است.

پاداش هندبالیست‌ها دیر به دستشان می‌رسد

مهرزاد صمصامی؛ ملی‌پوش هندبال ساکن خراسان‌رضوی در ارتباط با شرایط این ورزش در استان اظهار داشت: مدت بسیاری است که در این رشته فعالیت دارم و حاضر به کنار گذاشتن آن نیستم اما به طور کلی درآمد و پاداش‌های ورزشکاران ناچیز است، البته نکته مهم‌تر از مقدار پاداش، پرداخت به موقع آن است.

وی تصریح کرد: ورزشکاران هندبال در سال گذشته با اسپانسری گچساران در مسابقات لیگ قهرمان شدند اما هنوز 45 درصد از مبلغ تعیین شده به دست آنها نرسید، درآمد هندبال به صورت فصلی است، برای هر فصل درصد خاصی اختصاص می‌یابد که درصد مذکور با توجه به  ورزشکار و قدرت اسپانسرها تعیین می‌شود.

وجود اسپانسر برای هندبال استان ضروری است

ملی‌پوش هندبال گفت: در مبحث مالی حمایتی نشده‌ام اما سایر امکانات به راحتی در اختیارم قرار گرفته است، به عبارتی هیچ مشکلی از نظر فقدان مکان ورزشی نیست، کمبود بودجه نیز ربطی به یک ارگان نداشته و تمامی متولیان در قبال یک ورزشکار مسئول‌اند که در رأس آنها اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قرار دارد.

صمصامی ادامه داد: البته بودجه آنها نیز ناچیز بوده و انتظار زیادی از آنها نداریم اما به طور کلی برای حمایت‌های مطلوب، باید پای یک اسپانسر مطلوب در میان باشد که ارزش هندبال در خراسان رضوی نمایان شود، برخی از اسپانسرها اواسط راه از تیم‌داری دست می‌کشند.

متولیان استان از ورزشکاران حمایت نمی‌کنند

مجتبی حیدرپور؛ عضو تیم ملی هندبال خراسان‌رضوی نیز در این باره اظهار داشت: ورزشکاران قدرتمندی در استان پرورش یافتند و این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است اما حمایتی از سوی متولیان استان نظیر هیئت هندبال استان و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: تنها بازیکن حاضر در جام جهانی هستم اما حتی تجلیلی در این باره صورت نگرفت، همچنین باشگاه‌های مطلوبی با ورزشکاران قرارداد نمی‌بندند، تنها باشگاه خوب در استان ثامن‌الحجج بود که اواسط راه تیم‌داری نکرد، چراکه از سوی متولیان استان به هیچ وجه پیگیری نشد.

عضو تیم ملی هندبال گفت: هشت بازیکن در تیم‌های نوجوانان و جوانان وجود دارد که در حال حاضر در اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند اما به آنها نیز توجه چندانی نمی‌شود، خراسان رضوی دارای سالن استاندارد از لحاظ ابعاد و امکانات موجود در آن نیست، در صورت وجود سالن مناسب، آن مکان به ورزش هندبال اختصاص نمی‌یابد.

حیدرپور ادامه داد: در صورت عدم حمایت از ورزشکاران، آنها به اجبار برا پیشرفت خود به سایر استان‌ها رفته و با تیم مقابل رقابت می‌کنند، در حال حاضر 10 سال بیرون از مشهد به تمرین و مسابقه می‌پردازم، تاکنون مسئولان با بنده حتی صحبت نکردند و یک تماس تلفنی میان‌مان برقرار نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.