قدس انلاین : مربیان راگبی و سپک‌تاکرای خراسان رضوی تربیت ورزشکاران حرفه‌ای را نیازمند بودجه کافی داشته و خواستار برقراری عدالت و ارائه امکانات و حق ورزشکاران به آنها هستند.

بودجه اندک هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان‌رضوی پاسخگوی حرفه‌ای‌شدن نیست
 ورزش‌هایی چون سپک‌تاکرا، راگبی، پارکور، فوتبال دستی، دارت، طناب‌کشی و نظایر آن در خراسان رضوی زیر مجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی استان هستند، بسیاری از ورزش‌های مختلف در استان دارای چندین مدال در سطوح مختلف اعم از کشوری هستند و برای ادامه این روند تلاش می‌کنند.

هیئت انجمن‌های ورزشی در استان دارای 18 رشته ورزشی مختلف بوده که در تمامی آنها تمرینات، استعدادیابی، مسابقات و نظایر برنامه‌های متعدد برای ورزشکاران برگزار می‌شود، سایرین نیز از ورزش‌های مختلف استقبال کردند و وارد رشته‌های مختلف ورزشی شدند، پس از اجرای تمرینات برای شرکت در مسابقات مختلف تلاش کردند.

البته این ورزشکاران در مباحث مختلفی اعم از کمبود بودجه و نظایر آن دارای دغدغه‌ها و مشکلاتی هستند که امور ورزشی را برای آنها دشوار می‌سازد، در صورت بهبود شرایط و فراهم‌سازی امکانات بهتر برای ورزشکاران خراسان رضوی، می‌توان شاهد شاخص شدن استان در رشته‌های ورزشی مختلف بود.

انجمن سپک‌تاکرای خراسان رضوی رئیس ثابت ندارد

مهناز احمدنیا؛ مربی تیم سپک‌تاکرای خراسان رضوی در ارتباط با شرایط خود در این ورزش اظهار داشت: سپک‌تاکرا ورزش مفرحی است و این ورزش را با علاقه ادامه می‌دهم، اما برخی از مشکلات موجود در این انجمن راه را برای پیشرفتم هموار نمی‌سازد که باید این دغدغه‌ها پایان پذیرد.

وی تصریح کرد: بارها روئسای کمیته سپک‌تاکرا تعویض شده و رئیس ثابتی در این انجمن وجود نداشت، ورزشکاران و مربیان مدت‌های طولانی بدون رئیس انجمن سر می‌کردند و خود به تنهایی برای موانع مختلف راهکار می‌یافتند، دلیل بی توجهی به این ورزش، ناشناخته بودن آن و تعداد اندک ورزشکاران فعال در این رشته با وجود ورود آن از چندین سال پیش تاکنون است.

بودجه کم ورزشکار حرفه‌ای نمی‌سازد

احمدنیا ادامه داد: به تازگی رئیس سابق انجمن سپک‌تاکرا استعفا داده و از چند روز گذشته تاکنون رئیس انجمن انتخاب شده است، بنده در سه سال متوالی نایب رئیس بانوان انجمن بوده و مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت از سوی خودم بودم و با توجه به فعالیتم در مربی‌گری تیم‌ملی، زمانی برای مسئولیت‌پذیری این سمت را ندارم.

مربی تیم ملی سپک‌تاکرای خراسان رضوی گفت: مربی حرفه‌ای قطعاً انتظار حمایت بیش از این را داشته و در صورت مشارکت بیشتر اعضای هیئت، می‌تواند به ورزشکاران استان مهارت بیشتری ببخشد اما با توجه به شرایط موجود، تنها امور روزمره انجام می‌شود و ورزشکاران فعالیت خاصی ندارند.

وی افزود: در واقع انجمن‌ سپک‌تاکرای خراسان رضوی مورد حمایت قرار نگرفته و با مشکلات بودجه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، همچنین ورزشکاران از نظر سالن ورزشی با مشکل مواجه هستند، با وجود 6 قهرمان و بازیکن تیم ملی در خراسان رضوی، هیچ اسپانسری نیز در این راه دست سپک‌تاکرای استان را نمی‌گیرد.

ورزش بانوان مورد بی توجهی قرار گرفته است

زینب صابری؛ مربی تیم‌ملی راگبی خراسان رضوی نیز در این باره اظهار داشت: ورزشکاران بسیار مطلوبی در سطح استان پرورش یافته اند اما از ورزش‌های بانوان هیچ حمایتی صورت نمی‌پذیرد، ورزشکاران و مربیان استان به ویژه در بخش بانوان هنوز مورد حمایت واقع نشده‌اند و با ضعف بودجه‌ای سر و کله می‌زنند.

وی تصریح کرد: در واقع تیم راگبی خراسان رضوی در مردادماه سال گذشته چهار دوره قهرمانی در رده سنی‌های نوجوانان، امید و دو تیم از بزرگسالان به دست آورده اما هنوز نیم نگاهی از سوی مسئولان خراسان رضوی صورت نگرفته و ورزشکاران استان علاوه بر دغدغه‌های کسب مقام و رتبه، مشکلات مختلف دیگری نیز دارند.

وعده‌های مسئولان عملی نمی‌شود

صابری ادامه داد: وعده‌های بسیاری از سوی مسئولان شنیده شده اما هیچ‌یک از آنها عملی نشد، تنها اموری که توسط آنها صورت گرفت، تجلیل از قهرمانان سال 96 در سال 97 بود که ورزشکاران تیم ملی شامل این گروه نبودند، هیچ پاداشی برای ورزشکاران و مربیان استان در نظر گرفته نشده و تلاش‌های بسیار رئیس انجمن به بار ننشست.

مربی تیم‌ملی راگبی خراسان رضوی گفت: هنوز راگبی به طور کامل و برای عموم شناخته نشده است، مسئولان باید بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند، همچنین در حال حاضر زمین چمن در اختیار مربیان و ورزشکاران استان قرار نداشته و در بسیاری از موقعیت‌ها از طرف ورزشکاران و مربیان هزینه‌های مسابقات پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.