قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: امید است که جوانان با استفاده از فرصتی که ایجاد می‌شود و برگزاری این نمایشگاه‌ها بتوانند با تعامل، ارتباط و رجوع بیشتر به قرآن، آن انسان قرآنی را که با عزت، کرامت، فهم، عقلانیت و ارتباط با سرچشمه هستی می‌تواند خود را به نوعی بسازد که استقلال، آزادی و پیشرفت این کشور و جامعه‌ای که در آن حیات طیبه شکل می‌گیرد، آموزه‌ها را گرفته و جامعه را بسازد.

برگزاری نمایشگاه قرآن باید زمینه تعامل و رجوع بیشتر به قرآن را فراهم کند
 علیرضا رشیدیان بعدازظهر روز گذشته سوم خردادماه در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد که در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم  قرآن و عترت در جوار بارگاه شریف امام رضا(ع) برگزار می‌شود، فرصت مناسبی باشد که همگان از این فرصت برای ارتباط و آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی بهره ببرند.
وی ادامه داد: یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم. یاد همه جوانانی که با تمسک به قرآن توانستند بر استکبار و قدرت‌های جهانی فایق بیایند.
استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: یکی از مشخصات بارز همه شهدا و سرداران انس عجیبی بود که با قرآن داشتند. کمتر پیدا می‌شد که در جیب رزمنده‌های قرآن نباشد. آن انسان قرآنی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس توانستند از خود قوت و قدرتی را بروز دهند که قدرت‌های بزرگ را به زیر‎ کشیدند. ملت، کشور، رهبری و نظام مقدس ما برگرفته از آموزه‌های قرآنی است بنابراین بهار قرآنی، فرصتی بود که بتوانیم بار دیگر با برگزاری نمایشگاه، مسابقات و جشنواره‎های قرآنی، پیوند، اتحاد و ارتباط خود را با قرآن بیشتر از پیش کنیم.
  
درادامه شهردار مشهد، قاسم تقی‎زاده خامسی طی سخنانی اظهار کرد: انتخاب میدان شهدا برای نمایشگاه قرآن غیرمترقبه بود. براساس آمار و ارقامی که داشتیم، در سال‎های گذشته آنگونه که باید، استقبال نشده بود و ما احساس کردیم که در مکانی وسیع‎تر و نزدیکتر به مردم برگزار شود تا شاید اتفاق مهمی بیفتد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از نمایشگاه بازدید داشته باشند.
وی اضافه کرد: دغدغه دیگری نیز داشتیم. معتقد هستم که نمایشگاه کتاب و قرآن باید دائمی باشد. قصد داشتیم که بررسی کنیم اگر نمایشگاه را در مرکز بسازیم بهتر است یا دور از مرکز. در شب‌های گذشته با اینکه نمایشگاه به طور رسمی افتتاح نشده بود، آمار خوبی داشت. من از موزه شخصی یکی از دوستان خواهش کردم که از قرآن‌هایی که دارد، تعدادی را به مشهد بفرستند که امروز رونمایی خواهد شد و باید گفت بسیار گران قیمت نیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.