کرج- در مراسمی با حضور وزیر بهداشت ودرمان وجمعی از مسئولان استانی به شکل همزمان ۶ مرکز اورژانس هوایی کشور به بهره برداری رسید.

۶ مرکز اورژانس هوایی کشور به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین، در این مراسم که صبح امروز شنبه در فرودگاه پیام کرج برگزار شد همچنین  بالگردهای جدید اورژانس هوایی نیز رونمایی شد.

این ۶ بالگرد که برای اورژانس هوایی در شهرهای کرج، تهران، گرگان، سمنان، گناباد وایرانشهر استفاده می‌شود از پیشرفته ترین بالگردهای هوایی برای این مورد در جهان است و با بهره گیری از ای سی یو هوایی برای امداد رسانی به آسیب دیدگان جاده‌ای و برون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بالگردها با ظرفیت حمل ۸ بیمار جز تخصصی ترین هلیکوپترهای هوایی برای امداد رسانی است و برای اولین بار در کشور از این نوع بالگرد استفاده خواهد شد که مخصوص حمله بیمار در طول پرواز است.

این ۶ بالگرد متعلق به شرکت هواپیمایی ایرباس است که طی دو سال گذشته وارد کشور شده است و دو فروند دیگر نیز در آستانه ورود به کشور است.

از ویژگی‌ها منحصر به فرد این بالگردها، برانکارد تخصصی برای بیماران و دستگاه‌های مخصوص احیا بیمار است ضمن آنکه سریع و چابک بودن نیز از موارد ویژه دیگر بالگردهای هوایی رونمایی شده محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.