کرج - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد اعتبار درخواستی در حوزه مراتع برای سال جاری اختصاص یافته است گفت: با اجرای موفق پروژه مدیریت چرا تعداد دام های ورودی استان به نصف ظرفیت دامی استان تقلیل یافته است.

تخصیص ۱۰ درصدی اعتبار درخواستی برای مراتع البرز

حامد فرضی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص برنامه های سال جاری حوزه مرتع درالبرز گفت: کپه کاری، نهالکاری، حفاظت و قرق، مرمت چشمه، احداث آبشخوار و ... ازجمله برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری در حوزه مرتع می باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای کپه کاری، نهالکاری، حفاظت و قرق و... و درخواست شده بود، افزود: از این میزان تنها اعتباری ۱۰۰ میلیون تومانی تخصیص داده شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه آیا کنترلی بردام های عشایرکه وارد مراتع استان البرز می شوند وجود دارد گفت: با همکاری انجمن صنفی مرتعداران استان البرز نسبت به اطلاع رسانی دامداران اقدام و ایستگاه های ثابت و سیار تعریف و مستقر کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین با پلیس راهور جهت جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و حمل دام غیر مجاز با وسیله نقلیه هماهنگی های لازم صورت گرفته و برای دامداران صاحب پروانه چرا کارت و مجوز عبور دام صادر کردیم.

فرضی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار در حدود ۱۰۰هزار واحد دامی از دام های دامداران عشایری و غیر عشایری وارد استان می شوند، خاطرنشان کرد: در حالیکه در سالهای گذشته چندین برابر دام وارد استان می شدند با اجرای موفق پروژه مدیریت چرا تعداد دام های ورودی استان به نصف ظرفیت دامی استان (۲۰۰هزار واحد دامی) تقلیل یافته است.

وی در پایان از استقرار ایستگاه های ثابت کنترل دام در زیدشت، شورقلعه، کندر، آدران و گردنه عسلک در شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و طالقان با همکاری انجمن صنفی مرتعداران استان البرز خبر داد و گفت: هدف از این اقدام جلوگیری از ورود دام های غیر مجاز و شمارش تعداد دام مجاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.