گیلان- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از سهم قابل توجه موتورسیکلت سواران از درصد کل جانباختگان حوادث رانندگی در گیلان خبر داد.

سهم تکان دهنده موتورسیکلت در تصادفات استان گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ محمد رضا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم موتورسیکلت سواران از کل جانباختگان در دو ماه اول سالجاری، اظهار کرد:برابر آمارهای موجود ۵۳.۵ درصد از متوفیان تصادفات موتورسیکلت سواران بودند.

وی مهمترین علت مرگ موتورسیکلت سواران را ضربه به سر به دلیل نداشتن کلاه ایمنی عنوان کرد،که در همین راستا ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف با اعمال قانون و اجرای طرح‌ها اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی عمده ترین علت تصادفات موتورسیکلت را عبور از محل ممنوع،حرکات نمایشی و حمل و نقل بیش از حد بار و مسافر و عدم رعایت قوانین و مقررات اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بیان کرد:تمامی موتورسیکلت سواران باید توجه داشته باشند که استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین الزامی است و همچنین سوار کردن بیش از یک نفر سرنشین روی موتور تخلف می‌باشد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه نداشتن گواهینامه جرم بوده و مجرم می‌بایست به دادگاه معرفی شود، خاطرنشان کرد: نحوه رانندگی ما نشانه شخصیت ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.