همدان- رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: مسمومیت ۴۰ نفر در نهاوند به دلیل مصرف قارچ سمی را تایید نمی‌کنیم.

تکذیب مسمومیت ۴۰ نهاوندی با مصرف قارچ سمی

به گزارش قدس آنلاین حبیب معصومی،با اشاره به انتشار خبری مبنی بر مسمومیت ۴۰ نفر در شهرستان نهاوند بر اثر مصرف قارچ سمی، اظهار کرد: مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان این آمار را فعلاً تایید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت آمار مسمومیت‌ها، حوادث و شبکه‌های بهداشت و درمان سامانه‌های مخصوص خود را دارند، گفت: تاکنون چهار نفر در اثر مصرف قارچ‌های سمی در  استان مسموم‌ شده‌اند که این موضوع نیز متعلق در شهرستان رزن بوده و متاسفانه یک نفر از آنها نیز فوت کرد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه مدیر شبکه بهداشت نهاوند اطلاعاتی نسبت به مسمومیت افرادی در اثر قارچ سمی در اختیار یکی از خبرگزاری‌ها قرار داده که هنوز صحت خبر تایید نشده است، افزود: در سامانه پایش مراقبت‌های درمانی نهاوند چنین آماری ثبت نشده چراکه افراد موظف هستند در صورت وجود این آمار اطلاعات را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه حتی از مسوول مربوطه نیز سئوال کرده‌ام و او نیز چنین آماری را تایید نکرده است، گفت: سامانه پایش مراقبت‌های درمانی هر روز آمار درمانی اورژانس را اعلام می‌کند که آمار ۴۰ نفر مسمومیت در نهاوند را ثبت نکرده است.

معصومی با اشاره به اینکه امکان مسمومیت ۴۰ نفر به یکباره نیست و نمی‌توان به این آمار استناد کرد، افزود: تا دیروز اطلاعات همان مسمومیت چهار نفر بوده است و اگر این آمار بود باید به مرور اعلام می‌شد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.