بندرعباس ـ در بازدید مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری، رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستانها و رئیس شیلات شهرستان قشم از ظرفیت ها و صنایع شیلاتی این شهرستان نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در جزیره قشم راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در شهرستان قشم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان،سید پرویز محبی در حاشیه بازدید از تخلیه گاه های صید فانوس ماهیان در این شهرستان،سایت پرورش میگو دوستکو،صنایع مبتنی بر ارزش افزوده و همچنین کارخانه فرآوری، پودر ماهی با منابع میکتوفیده این شهرستان را قطب کامل صنایع شیلاتی خواند.

محبی با بیان اینکه شهرستان  قشم بابیش ازصد هزار نفر جمعیت یکی ازمناطق مهم شیلاتی استان هرمزگان محسوب می گردد تصریح کرد: حدود ۳۵% جمعیت شهرستان قشم از طریق شیلاتی ارتزاق می نمایند که بیانگر اهمیت فعالیت های شیلاتی در این شهرستان است.

وی  همچنین از راه اندازی نخستین مزرعه پرورش متراکم میگو در جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: کاهش زمان تولید ، افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، افزایش دورهای پرورشی در طی سال و بهتر شدن ضریب تبدیل غذایی از اهم فواید این روش خواند.

محبی با تاکید بر اینکه استفاده از روش پرورش متراکم با رعایت ایمنی و انجام کنترل های لازم باعث افزایش تولید خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در این زمینه در کشور پیشرو است.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین در بازدید از  تخلیه صید فانوس ماهیان در کارخانه پودر ماهی قشم ، این کارخانه را مکمل چرخه صید فانوس ماهیان خواند و تصریح کرد: خوشبختانه این کارخانه توانسته زنجیره بهره برداری از فانوس ماهیان به عنوان ذخایر ارزشمند و کمتر بهره برداری شده دریای عمان را تکمیل نماید.

محبی تعداد واحدهای صنعتی شیلاتی در بخش پودر ماهی را نیز  بسیار تاثیر گذار در فرایندهای صنعت شیلات خواند.

وی تصریح کرد: پودر ماهی به دلیل دارا بودن ارزش تغذیه ای بالا به یک جزء اجتناب نا پذیر درپرورش میگو، پرورش ماهی، دام و طیور تبدیل شده است که خوشبختانه استان هرمزگان گام های خوبی در این راستا برداشته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه پودر ماهی یکی از مهمترین محصولات فرعی حاصل از صنعت شیلات می باشدکه  حدود ۹۵ درصد از ماده خام مصرفی در تهیه آن را موادی تشکیل می دهند که بطور مستقیم مورد استفاده انسان قرار نمی گیرد،آن را از اقدامات مهم حوزه شیلات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.

وی در ادامه با بیان اینکه سایت پرورش میگو دوستکوی قشم از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی است گفت :امید است این سایت با مشارکت جامعه صیادی و با بهره برداری از ۱۲۰ استخر پرورش میگو آن تا پایان امسال بالغ بر ۵۰۰تن میگو تولید نماید.

محبی  در رابطه با این طرح خاطر نشان کرد: تمام سرمایه گذاری انجام شده در این طرح از محل آورده بخش خصوصی بوده و با همت به کار گرفته شده از سوی بخش خصوصی و با پشتیبانی دولت و تسهیل اخذ مجوز و انجام اقدامات قانونی خوشبختانه در مدت کمتر از یکسال این طرح به بهره برداری رسید و تولید رسید.

مدیر کل شیلات هرمزگان اجرای این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و و امید برابر با سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی بر مشارکت جامعه صیادی  در آبزی پروری شیلات هرمزگان دانست و افزود: این سایت بدون شک نقش مهمی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس و افزایش آبزی پروی خواهد  داشت.

مدیر کل شیلات هرمزگان صیادان دیروز را فعالان عرصه تولید میگوی امروزخواند و گفت: این سایت با توجه به بهره گیری ازجدید ترین فن آوری ها و روش های روز دنیا می تواند به عنوان مزرعه ای نمونه درسطح کشور تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.