قدس انلاین : مدیر طرح و برنامه صدا و سیمای خراسان رضوی: هدف و تلاش بلندمدت ستاد جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، تحقق در مشارکت یک میلیون نفری است.

هدف ستاد جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، تحقق مشارکت یک‌میلیون‌نفری است
 سیدشجاع مرتضوی که صبح امروز، پنجم خردادماه در جلسه انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان، در محل استانداری خراسان رضوی، پیرامون جشنواره کتابخوانی رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: انتظارمان این است که با همکاری و رایزنی با تمام دستگاه‌های فرهنگی، مشارکت حداکثری را داشته باشیم. ضمن این که در هدف‌گذاری ستاد جشنواره، مشارکت یک‌میلیون نفری را مدنظر قرار دادیم که ان‌شاء‌الله محقق شود.

وی افزود: امسال هم نهاد کتابخانه‌ها با بیش از 730 عنوان کتاب که در حوزه فرهنگ رضوی و سیره حضرت رضا(ع) بررسی شد، شرکت داشته و هفت عنوان کتاب نیز در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال رسید.

مرتضوی ادامه داد: همانند سال گذشته، مسابقه همزمان در دو حوزه مکتوب و آنلاین برگزار خواهد شد؛ در حوزه آنلاین، پی‌دی‌اف‌ها برای مطالعه در سایت قرار داده شده و در حوزه مکتوب نیز علاقه‌مندان می‌توانند به کتاب‌خانه‌های عمومی مراجعه کرده، با دریافت پرسشنامه‌ها در مسابقه شرکت کنند.

مدیر طرح و برنامه صدا و سیمای خراسان رضوی عنوان کرد: دو عنوان کتاب کودک، دو عنوان نوجوان و سه عنوان بزرگسال به این جشنواره رسیده و دو کتاب از این تعداد در مورد سیره حضرت معصومه(س) است.

وی ضمن اشاره به حدود 70هزار نفر شرکت‌کننده از استان در سال گذشته تصریح کرد: باتوجه به این که نهاد کتابخانه‌های عمومی، رشد و مشارکت زیادی را در سال گذشته داشته و استان خراسان رضوی با عنوان اولین استان، بیشترین مشارکت را در این خصوص دارا بوده، امسال نیز قرار است این رشد و مشارکت ادامه یابد.

مرتضوی با تاکید بر این که در سال گذشته خراسان رضوی در دو حوزه مکتوب و آنلاین بیشترین مشارکت را داشت، افزود: با این وجود، نقطه‌ضعف‌هایی هم وجود داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث آنلاین جشنواره بود و امیدواریم امسال رفع شود.

مدیر طرح و برنامه صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: همچنین انتظار داریم امسال با مشارکت دستگاهای حوزه فرهنگی همکاری خوبی داشته باشیم، ضمن این که ارتباطاتی را آغاز کرده‌ایم و جلسات خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی در تکمیل سخنان خود عنوان کرد: بسیاری از تشکل‌های فرهنگی، روی موضوع کتاب در حال کار بوده و ما در مجموع، 15 تشکل فرهنگی را برای همکاری احضار کردیم و جلساتی نیز برگزار کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.