قدس انلاین : معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: باید مخاطبین مختلف و کتاب‌های متناسب با مخاطبین، در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شناسایی و عرضه شود.

لزوم شناسایی و عرضه کتاب‌های متناسب با مخاطبین، در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

دکتر سیدجواد حسینی که صبح امروز، پنجم خردادماه، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، در محل استانداری خراسان رضوی، پیرامون برگزازی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: باید مخاطبین گوناگون و کتاب‌های متناسب با آنان شناسایی و عرضه شود که البته، تقریبا در سال گذشته به همین سمت حرکت کرده بودیم و امیدواریم با همین سبک و سیاق و تنوع بیشتر پیش رویم.

وی در خصوص اهمیت اطلاع‌رسانی به کلیه دستگاه‌ها در خصوص این جشنواره افزود: با توجه به این که از تعداد 620 هزار نفر شرکت‌کننده در سال پیش، 11درصد متعلق به استان بوده است، طبیعتا توقع بالایی از مشهد و استان خراسان رضوی می‌رود و بنابراین اطلاع‌رسانی به کلیه دستگاه‌ها از یک سو و نیز قرار دادن موضوع در دستور کار جلسات انجمن کتا‌خانه‌های عمومی شهرستان‌ها از سوی دیگر، جزء مصوبات خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نکته دوم، مربوط به آتیم‌هایی است که دستگاه‌ها می‌توانند به صورت تشویقی داشته باشند و باید در دستور کار قرار گیرد. به‌علاوه، برخی دستگاه‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذارند که در رأس آن آموزش‌وپرورش است.
حسینی اضافه کرد: همچنین، حداقل 94 کانون فرهنگی و هنری، 21 شعبه اتحادیه انجمن‌های اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل اتباع بیگانه که در سال گذشته شرکت خوبی داشتند و نیز اداره کل زندان‌ها، شهرداری‌ها و مساجد از این جمله‌اند.
وی در خصوص تاثیرگذاری اداره کل زندان‌ها در جشنواره فرهنگ رضوی گفت: ما اعتقاد داریم افراد برخی از مناطق مشغول جامعه‌پذیری اجباری هستند، همچون پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، زندان‌ها، اردوگاه‌ها و در واقع، جمعیت هدفی هستند که این مسابقات می‌تواند برایشان جذاب باشد، حتی مکان‌های سیار مثل هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌های در حال تردد، زمینه‌هایی است که می‌تواند امکان جذب تبلیغات و شرکت را افزایش دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به دو ظرفیت جدید ایجاد شده در استان عنوان کرد: 1200 زن فرهیخته استان خراسان را در قالب پارلمان زنان با رای خود، در 28 پارلمان فعال کردیم و به نظر من، این ظرفیت مهمی است که مصوب کنیم موضوع جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دستور کار این 28 پارلمان قرار گیرد.

حسینی افزود: همچنین در پنجشنبه گذشته، پارلمان جوانان که در 28 استان راه‌اندازی شده بود، آخرین حلقه آن، یعنی پارلمان استان نیز افتتاح شد که 1360 جوان متخصص در 28 پارلمان شهرستانی و یک پارلمان استانی حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین، به رئیس پارلمان جوانان استان، خانم سادات حسینی و رئیس پارلمان زنان استان، خانم ریاحی ابلاغ خواهیم کرد تا در دستور کار قرار دهند که چه کمکی در ترویج جشنواره کتاب‌خوانی رضوی می‌توانند داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی پیرامون اهمیت نقش صدا و سیما در پیگیری جشنواره کتا‌بخوانی رضوی خاطرنشان کرد: صداوسیما نیز می‌تواند برای جشنواره برنامه‌های تشویقی داشته باشد که شاید مهم‌ترین نقش را در ترغیب افراد برای شرکت در این جشنواره می‌تواند ایفا کند.
وی در ادامه جلسه، پیرامون راهبردهای مشخص‌شده سال جاری برای استان بیان کرد: سال 1397، هفت راهبرد اولویت‌دار برای استان مشخص شد که عبارت‌اند از اشتغال و تولید، امنیت، توسعه مشارکت‌های مردمی، حقوق شهروندی، کاهش وقوع آسیب‌های اجتماعی، تکریم ارباب‌رجوع، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی استانی که در ذیل مورد آخر نشاط جمعی، ارتقای فرهنگ رضوی، ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی، احیای ورزش‌های بومی و محلی را داریم و بنابراین، ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی شاخص جدی در راهبرد ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: طبیعتا انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی می‌تواند در راستای تحکیم این راهبرد نقش‌آفرینی کند که امروز بودجه سالانه آن که بیش از 25 میلیارد است، ارائه شد. همچنین، 8.7 درصد زیربنای کتابخانه‌های عمومی در افق 1400، 3.9درصد اعضای کتابخانه‌ها و حدود 11.4درصد نیز تعداد کتابخانه‌ها هدف‌گذاری شد.
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار در ادامه جلسه گفت: برای تجهیز و تعمیر کتاب‌خانه‌های نیمه‌تمام و نیز ساخت کتاب‌خانه خصوصا در سه شهر سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه، همچنین 38 کتابخانه سیار شدیدا نیاز به اعتبار داریم و خوشحالیم که از رقم نزدیک به 14 میلیارد، بیش از دو میلیارد به کتاب‌خانه‌ها تعلق گفت.
وی اضافه کرد: تاکید ما در این‌جا به عنوان مصوبه این است که فرمانداران در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، از سهم فرهنگ و هنر و سهم 180 مبالغ قابل توجه و مورد نیاز را به کتابخانه‌ها اختصاص دهند.
در این جلسه همچنین یک نشریه تخصصی با نام ره‌آورد مدیریت، تالیف یاسر آسمان‌دره که چکیده‌ای از ارزشمندترین کتاب‌های روز مدیریت است، معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.