سرپرست حوزه معاونت توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات پیش روی استان جهت توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد: اتصال بخش خصوصی بزرگ به شبکه دولت از اقداماتی است که امسال مد نظر ماست.

امسال بخش خصوصی استان به شبکه دولت متصل می‌شود
 براتی عصر امروز در شورای اداری استان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: سهم کشور در حوزه فناوری اطلاعات به حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار رسیده که این میزان باید به ۴ تا ۵ برابر افزایش یابد. مزیت مشاغل ICT این است که هر شغل مستقیم در این حوزه می تواند ۲ تا ۳ شغل غیرمستقیم ایجاد کند. در حال حاضر حدود ۲۲ میلیون شغل در کشور وجود دارد که ۱۵.۵ میلیون نفر آن دفترچه خدمات اجتماعی دارند. در واقع حدود ۷.۵ میلیون نفر در حوزه های مختلف از جمله ICT فعال هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت کشور در حوزه دولت الکترونیک خیلی مناسب نیست که علت اصلی این عدم توفیق استفاده دستگاه های اجرایی از مدل پیمانکاری است که این مدل در برنامه ششم به حالت مشارکتی درآمده است.
براتی عنوان کرد: رتبه کشور ما در سال ۲۰۱۶ در حوزه دولت الکترونیک در بین ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد، ۱۰۶ بوده که باید این رتبه باید به جایگاه ۷۶ در پایان برنامه ششم برسد. کشورهای برتر در حوزه دولت الکترونیک بحرین و امارات متحده عربی است که کشور ما حدود ۳۵ درصد در حوزه خدمات آنلاین از این دو کشور عقب بوده و از نظر زیر ساخت های مخابراتی نیز میزان عقب افتادگی ۵۰ درصد است ولی در حوزه سرمایه انسانی میزان این عقب افتادگی بسیار کم است.
سرپرست حوزه معاونت توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توسعه دولت الکترونیک با توسعه زیرساخت های دولت در استان، استقرار میز خدمت الکترونیکی، پیگیری استقرار طرح تکاپو و طرح جی نف موجب شده براساس ارزیابی نهاد ریاست جمهوری در سال ۹۶، استان خراسان رضوی به عنوان استان برتر در حوزه دولت الکترونیک برگزیده شود. در حال حاضر در این استان ۴۲۰۰ مورد از ادارات به شبکه دولت متصل است.  
براتی اضافه کرد: راه اندازی سامانه رصد در استان برای رصد مکاتبات دستگاه ها از مهر ماه سال گذشته یکی از اقدامات مهم بوده و اتصال دفاتر پست و پیشخوان به شبکه دولت از دیگر اقدامات مهم در استان در حوزه توسعه دولت الکتروینک بوده است.
سرپرست حوزه معاونت توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در خصوص عنوان کرد: اتصال بخش خصوصی بزرگ به شبکه دولت از اقداماتی است که امسال مد نظر ماست.  
وی با بیان اینکه استان در استان خراسان رضوی برای ۲۵۰۰ دهیاری کارتابل تعریف شده، گفت: ۱۲۰۰ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار است که ۷۵۰ مورد مستقیم به شبکه ارتباط داشته و ۴۵۰ مورد در آینده متصل خواهد شد.  
براتی بیان کرد: حدود ۹۹ درصد مکاتبات نظام اداری استانداری خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صورت می گیرد که این نسبت بین دستگاه های اجرایی استان ۷۲.۵ درصد است. میانگین تلفیق این آمار با دستگاه های اجرایی استان حدود ۷۴ درصد است. در مجموع براساس پایش نهاد ریاست جمهوری وضعیت مکاتبات الکترونیکی استان بسیار خوب است و چاپ دستگاه های تکثیر نیز در استان وضعیت خوبی داشته و شبکه دولت نیز در این استان شرایط مناسبی دارد.
در این جلسه موارد زیر مورد تاکید و تصویب قرار گرفت:
ممنوعیت خرید دستگاه فکس و پرینتر برای دستگاه های اجرایی
لزوم انجام مکاتبات اداری صرفا از شبکه دولت
امسال با مشارکت نهاد ریاست جمهوری ارزیابی دستگاه ها صورت می گیرد
در این جلسه چارت جدید فرمانداری مشهد و فرمانداری های استان خراسان رضوی مورد تصویب قرار گرفت
اجرای آزمایشی طرح ملی اصالت هویت بر خط از عید فطر در استان
امسال کل اعتبارات پژوهشی استان تجمیع می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.