قدس انلاین : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نسبت مدیران زن به کل پست های مدیریتی استان ۹ درصد است، گفت: اما با توجه به اینکه برخی پست ها بلاتصدی است، این نسبت ۱۳ درصد است. تعداد کل مدیران زن در استان ۵۶۰ نفر است.

خراسان رضوی ۵۶۰ مدیر زن دارد
رضا جمشیدی عصر امروز در شورای اداری استان در استانداری خراسان رضوی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: در پایان سال ۹۶ براساس گزارش ۷۰ دستگاه اجرایی استان، ۱۲۸ هزار  و ۳۸۴ نفر در دستگاه های اجرایی استان فعال بوده اند. ۵۱ درصد شاغلان مردان و ۴۹ درصد آنان بانوان هستند.  
وی ادامه داد: بالغ بر ۶۰ هزار پست سازمانی در استان وجود دارد که ۳۶ درصد آن بدون تصدی است. همچنین بالغ بر ۱۰ درصد از این پست ها یعنی ۶۱۷۷ مورد مربوط به مشاغل مدیریتی است. ۶۹ درصد پست های مدیریتی استان متصدی دارد. برای ۱۰۳ دستگاه استان ۱۵۲ هزار شاغل وجود دارد که ۵۴ درصد آن آقایان و ۴۶ درصد بانوان هستند و ۷۳ درصد از این تعداد استخدام رسمی هستند.  
جمشیدی با بیان اینکه نسبت مدیران زن به کل پست های مدیریتی استان ۹ درصد است، گفت: اما با توجه به اینکه برخی پست ها بلاتصدی است، این نسبت ۱۳ درصد است. تعداد کل مدیران زن در استان ۵۶۰ نفر است.  
وی با اشاره به وضعیت استان در حوزه استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی اضافه کرد: فرم های مربوط به این مساله توسط دستگاه های اجرایی جمع آوری و تکمیل شده و در اختیار ما قرار گرفته است. رئیس جمهور اخیرا بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی داشته اند که ارایه خدمت به مردم از ابتدای تیر ماه در محلی غیر از میز خدمت ممنوع است. همچنین دستگاه های اجرایی مکلف به رسیدگی به مسایل در میز خدمت فیزیکی یا از طریق سامانه های اینترنتی هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد سال ۹۶ از ابتدای خردادماه آغاز شده و مدیران در این زمینه باید کمک جدی داشته باشند. تعداد دستگاه هایی که سال گذشته با ما همکاری در اینز مینه داشتند، ۵۵ مورد بود که این تعداد امسال به ۶۰ مورد رسیده است. سامانه ثبت حقوق و مزایا را دستگاه ها باید پیاده سازی کنند.  
جمشیدی خطاب به رئیس سازمان اداری استخدامی کشور عنوان کرد: در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته به منظور جذب و نگه داشت نیروی انسانی در سال های گذشته فوق العاده خاصی لحاظ شده بود که پیشنهاد می شود این فوق العاده مجددا برای شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر برقرار شود تا از مهاجرت به شهرهای بزرگتر جلوگیری شود. همچنین دستگاه ها از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت و خدمات کشوری به صورت نامتوازن استفاده می کنند که خواهش ما این است که همسان سازی حقوق کارکنان دستگاه ها در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال های برنامه پنجم ۳۶ هزار نفر از پست های استان خارج شدند که خواهش ما توجه به این امر است. این مساله یکی از دلایلی است که دستگاه ها به سمت بکارگیری نیروی انسانی به روش های دیگر روی آورده اند. همچنین افزایش سهم زنان در پست های مدیریتی به میزان ۳۰ درصد در پایان برنامه ششم مساله مهمی است اما دستگاه ها اعلام می دارند که این تکلیف از سوی واحدهای مرکزی به آن ها ابلاغ نشده است که در این مورد نیز باید تعیین تکیلف صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.