قدس آنلاین ـ علی نوروزی: رکورد دار حفظ قرآن کریم که در چهار ماه توانست حفظ قرآن را به اتمام برساند حضور درمحافل قرآنی تلاش و توفیق الهی را کلید واژه های رمز موفقیت خود برشمرد و توانست رکوردار حفظ در کشور شود.

تلاش و توفیق الهی کلید واژه های موفقیت من هستند

رضا گلشاهی رکودار حفظ قرآن درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: از ۱۰سال گذشته همواره در محافل قرآنی شرکت می کردم و علاقه خاصی به آیات قران داشتم و همین علاقه باعث شد تا سال ۹۳ حدود ۴۰ درصد از قرآن را به صورت پراکنده حفظ کنم.

۳۰بار تصمیم به حفظ قرآن گرفتم اما موفق نشدم

وی گفت: همواره برای حفظ قرآن اقدام می کردم و هربار با حفظ یک یا دوجزء نمی توانستم ادامه دهم و همیشه ناموفق بودم و بیش از ۳۰ بار اقدام به حفظ کردم اما نمی توانستم به حفظ کل قرآن دست یابم.

این حافظ قرآنی در ادامه گفت: تا سال ۹۳ با همین روش حدود ۴۰ درصد از قرآن را بصورت پراکنده حفظ کردم و انگیزه حضور در مسابقات کشوری در من باعث شد از سال ۹۳ بصضورت جدی کار حفظ را زیر نظر اساتید برجسته آغاز کنم ودر سن ۱۷ سالگی در مدت ۱۲۰ روز رکود حفظ قرآن دست پیدا کنم که در کشور تا کنون چنین اتفاقی بوجود نیامده است.

تنها به حفظ قرآن متکی نبودم

رضا گلشاهی حفظ قرآن را در مدت کوتاه را پشتکار و تلاش عنوان کرد وگفت: من به آیات قرآن آشنایی کامل داشتم وبا جزهای قرآن هم در ارتباط بودم و تنها به حفظ قران متکی نبودم و برای موفقیت در حفظ قرآن باید این کتاب الهی مانوس بود و من در این روش تکنیک خاصی نداشتم و ارتباط با قرآن و اساتید مجرب باعث شد در مدت کوتاه به حفظ قرآن دست پیدا کنم.

وی همچنین به رتبه های کشوری و بین اللملی خود اشاره کرد وگفت: از سال ۹۰تا ۹۳ در کشور کویت و تونس رتبه سوم مسابقات کسب کردم ودر مسابقات کشوری در رشته حفظ در سال های ۹۴تا ۹۶به ترتیب رتبه ای دو، سوم و ممتاز کشوری را کسب کردم.

قرآن عزت دنیا و آخرت است

این حافظ قرآن به جوانان توصیه کرد: قرآن وسیله ای است که هم عزت دنیا و آخرت را دارد لازم است با استفاده از شبکه های مجازی با اساتید اهل فن در ارتباط باشند تا دغدغه مقام معظم رهبری برای تریبت بیش از ۱۰میلیون حافظ قرآن در کشور محقق شود.

وی گفت:در سال ۱۳۹۰ در دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری، من در محضر ایشان تلاوت داشتم که یکی از خاطرات خوبم بود. در این دیدار مقام معظم رهبری مطالبه ۱۵ میلیون حافظ قرآن کردند که این مطالبه و سخنان آن زمان معظم‌له تأثیرات زیادی بر من گذاشت.

وی اظهار داشت: پس از آن دیدار من شاید ۳۰ بار به سمت حفظ قرآن رفتم اما به دلیل اینکه همواره درگیر مسابقات قرائت بودم نمی‌توانستم در این زمینه موفق شوم تا اینکه در سال ۹۳ تصمیم گرفتم با جدیت حفظ قرآن را آغاز کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.