قدس آنلاین: مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد گفت: خانواده هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان این شهر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و تامین نیازهای معیشتی زیر پوشش حمایت این انجمن قرار دارند.


به گزارش قدس آنلاین؛هوشنگ شریف نژاد به مناسبت 'روز ملی حمایت از خانواده زندانیان' افزود: از این تعداد ۳۰۰ خانواده از کمک هزینه معیشتی و مستمری ماهانه بهره‌مند شده اند و بقیه نیز که دارای شغل و مسکن هستند و یا زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند نیز از کمک‌های موردی و غیرمستقیم مانند سبد کالا و دوره‌های آموزشی بهره می‌برند.

وی گفت: حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان از مهمترین فعالیت‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد است و پرداخت وام خوداشتغالی از طریق این نهاد و برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم بافی، بافت تابلو فرش، آرایش و پیرایش، خیاطی و گلدوزی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و با هدف تامین معیشت خانواده زندانیان از دیگر اقدامات مهم است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد افزود: همچنین این حرفه آموزان برای دریافت وام اشتغال در بخش تولیدات خانگی به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کمیته امداد معرفی می‌شوند.

شریف نژاد گفت: دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای خانواده زندانیان برگزار می‌شود و آموزش پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی، تربیت فرزندان و مشاوره‌های فردی و گروهی و دعوت از کارشناسان خبره برای سخنرانی و پرداخت کارت هدیه به حاضران در این دوره‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران وی افزود: پارسال انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد ۲۰۰ جلسه مشاوره فردی به منظور پیشگیری از طلاق برای خانواده زندانیان برگزار کرد و در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای برگزاری دوره‌های آموزشی، سخنرانی‌ها و تامین کارت هدیه هزینه کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد گفت: هزینه‌های این سازمان مردم نهاد از طریق کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده و پارسال ۱۱ میلیارد ریال در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی بین هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش توزیع شد.

شریف نژاد افزود: همچنین سال گذشته چهار میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال برای پرداخت کمک هزینه معیشتی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برای تامین سبد کالا و دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان با دیون ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال توسط این نهاد خیریه به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت شد.

وی گفت: وام خود اشتغالی، تعمیر بنای منازل مددجویان، توزیع لوازم منزل، تهیه جهیزیه، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کمک نقدی به خانواده‌های دارای فرزندان معلول و یا خانواده‌هایی که پدر و مادر زندانی دارند از دیگر موارد هزینه کردهای محدودتر این انجمن درسال ۹۶ است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد افزود: پنجم خرداد ماه به پیشنهاد سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان 'روز ملی حمایت از خانواده زندانیان' یا 'روز نسیم مهر' نامگذاری شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.