اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از ساخت ضریح امامزاده محمد عابد(ع) اراک توسط هنرمندان صنایع دستی این استان خبر داد.

 ساخته شدن ضریح امامزاده محمدعابد اراک توسط هنرمندان صنایع دستی

 به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، محمد حسینی اظهار داشت: با توجه به هنر ناب هنرمندان صنایع دستی استان و رشد این هنر در دامان فرهنگ ایرانی و اسلامی، تولیدات این حوزه دارای ارزش های والای فرهنگی، هنری و مذهبی و بهترین نمونه بصری جهت تزئین اماکن و بقاع متبرکه برای عرض ارادت به اندیشه پاک صاحبان این اماکن هستند.از این رو در یکی از اماکن مقدس استان مرکزی یعنی امامزاده محمد عابد (ع)، ضریحی منقش به هنر صنایع دستی استان نصب خواهد شد.

وی افزود: این ضریح توسط هنرمندان برجسته در رشته های منبت، حجاری سنگ و فلز ساخته شده و ساخت آن با ارتفاع سه متر و وزنی معادل چهار و نیم تن در مدت سه سال به مراحل پایانی خود نزدیک و برای نصب آماده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این ضریح متبرک توسط استاد امیرمنصور احمدی ساخته و توسط نقوش استاد داود برجی آراسته شده است.

حسینی عنوان کرد: هنرهای به کار رفته در این ضریح را میناکاری، فلز کاری، آثار چوبی و طراحی سنتی در بر گرفته که به صورتی هنرمندانه به کار گرفته شده و با آیه هایی از سوره مبارکه نور و آیه الکرسی نورانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.