۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 602519

صادرات کالا از خراسان رضوی امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات خراسان رضوی

  به گزارش قدس انلاین، ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون، ۴۷۲هزار تن به ارزش ۳۴۵میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه  پارسال از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد افزایش دارد.

امید جهانخواه افزود: زعفران، کف پوش منگوله بافت و سیب عمده اقلام صادراتی  امسال از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی بوده که به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی گفت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در ۲ ماه امسال یک میلیون و ۵۲۳ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۱۹ میلیون و ۹۰۷ هزار دلار از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: در این مدت میزان واردات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی ۶۹ هزار تن به ارزش ۷۵میلیون و ۸۰۰هزار دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۶  درصد افزایش دارد.

جهان خواه افزود: پنبه، واگن های روباز با دیواره های جدانشدنی، برنج و دانه های کلزا عمده اقلام وارداتی به گمرکات و بازارچه های مرزی استان در ۲ماه امسال بوده که  بیشتر از کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، امارات متحده عربی و ازبکستان وارد شده است.

وی گفت: براساس میزان صادرات و واردات کالا در گمرکات و بازارچه های مرزی، مبادلات تجاری این استان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته و تراز بازرگانی خارجی گمرکات  استان در این مدت مثبت و معادل ۲۷۸میلیون دلار است.

در خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان  فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.