رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر قرار به تصویب (FATF) در مجلس باشد، حق تحفظ برای بندهایی که مغایر با نظر جمهوری اسلامی ایران است در نظر گرفته می‌شود.

حق تحفظ برای ایران در " FATF" لحاظ می‌شود

قدس آنلاین: علاء‌الدین بروجردی رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و ارتباط آنها با برجام، گفت: با توجه به وجود اختلاف‌نظر نمایندگان درباره (FATF)،  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این مهم را به صورت کامل بررسی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه (FATF) ارتباط مستقیمی با برجام پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: باید اذعان کرد که بهانه عدم همکاری با سیستم مالی و بانکی را رقم خواهد زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ایران اسلامی همواره مبارزه جدی در زمینه پولشویی انجام داده است، ادامه داد: در این خصوص، اختلاف‌نظر جدی در راستای تعریف تروریسم توسط کشورمان و غربی‌ها وجود دارد؛ به عنوان مثال، داعش را دست‌پروده آمریکایی‌ها می‌دانیم و در واقع سازمان تروریستی محسوب می‌شوند، اما این گروه تروریستی به راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ایالات متحده به آنها توجه نمی‌کند.

بروجردی که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است،  تصریح کرد: تشکل‌های سیاسی-نظامی مانند حزب‌اللّه لبنان، حماس، جهاد اسلامی و غیره که دفاع مشروع از سرزمین‌های اشغالی خود دارند، اختلاف نگرش این مشکل را به‌وجود خواهد آورد که اگر سازمان ملل یا آمریکا یکی از این تشکل‌ها را تروریست اعلام کند، معضل تفسیر به‌وجود می‌آید.

وی افزود: بنابراین اگر قرار باشد (FATF) در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، حتما حق تحفظ برای بندهایی که مغایر با نظر جمهوری اسلامی ایران است، در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، باید گفت که ایران ضمن اعتقاد عملی و جدی برای مبارزه با تروریسم، تشکل‌های نظامی-سیاسی که وظیفه دفاع مشروع از کشورشان را دارند را تروریسم نمی‌داند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.