۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 602571

قدس انلاین : معاون قرآن و عترت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای برنامه‌ها در عرصه میدان شهدا با عنوان برنامه بهارجان‌ها به عهده شهرداری است و اگر اجرای موسیقی زنده باشد، اولین موضع‌گیری از سوی اداره کل ارشاد خواهد بود.

اعتراض مردم مشهد به برگزاری کنسرت درنمایشگاه قرآن
محمدتقی کاظمی‌نسب در خصوص اجرای موسیقی زنده در اولین شب نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: مدیریت برنامه‌های بهار جان‌ها با شهرداری است و ما هیچ‌گونه دخالتی در آن نداریم. 

وی با بیان اینکه مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مربوط به نمایشگاه قرآن داخل ساختمان شمس است، گفت: البته شهرداری هم همکاری می‌کند اما تفکیک کار کرده‌ایم و امور داخلی ساختمان شمس به عهده ما است و بیرون از ساختمان را شهرداری مدیریت می‌کند. 

معاون قرآن و عترت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای عرصه میدان شهدا، گفت: بخشی از میدان به فعالیت فرهنگ‌سراها اختصاص یافته که مورد استقبال مردم واقع شده و بخشی دیگر از عرصه میدان هم به مناجات‌خوانی اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه در ساختمان شورا موزه قرآن‌های نفیس با مدیریت شهرداری برپا شده، افزود: ما دیدیم مقداری جنبه قرآنی عرصه بهار جان‌ها کم است و به همین منظور از شب گذشته از ساعت 21 تا 22 برنامه جزءخوانی هر شب با حضور دو قاری ترتیل‌خوان اجرا می‌شود. 

کاظمی‌نسب در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه پیش از اذان مغرب هم قرائت قرآن و اقامه اذان به صورت زنده اجرا می‌شود، گفت: پس از برنامه‌های ما شهرداری برنامه دارد که موضوع آن موسیقی نیست و اصلا بحث موسیقی را مطرح نکردند. 

وی با اشاره به اینکه موسیقی در ماه مبارک رمضان جزء نیازهای مردم نیست، افزود: مناجات‌خوانی و سحری‌خوانی هر شب پس از برنامه‌های ما برگزار می‌شود.

به گفته کاظمی‌نسب این برنامه‌ها آیین‌های ماه رمضان در گذشته بوده و الان کمرنگ شده و اداره کل ارشاد و شهرداری به دنبال احیای این سنت‌های خوب و معرفی آن به جوانان و نوجوانان هستند. 

وی تأکید کرد: بحث موسیقی کنسرت نیست و این خلاف عرف ماه مبارک رمضان است و ما با اینگونه موارد مخالفت داریم و اجرایی مانند اجرای آقای مختاباد با رویکرد عرفانی بوده‌ است. 

معاون قرآن و عترت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه بندگی است و ما همه باید به دنبال برگزاری فعالیت‌های نشاط‌ آور معنوی باشیم و کسی به دنبال ترویج بی بندوباری نیست. 

وی به این نکته هم اشاره کرد که اداره کل ارشاد خراسان رضوی به هیچ کسی مجوز برگزاری کنسرت نمی‌دهد و افزود: آنچه در اینجا اتفاق می‌افتاد مربوط به شهرداری و البته مناجات‌خوانی است، اگر بحث موسیقی باشد اولین موضع‌گیری از سوی ارشاد بوده و برنامه را جمع خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.