قدس انلاین : کارشناس مسئول تشکل‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون در سطح استان بیش از 2000 جلسه قرآن شناسایی و شناسنامه‌دار شده است.

شناسنامه‌دار کردن 2000 جلسه قرآنی در خراسان رضوی

سید جواد آریانی‌فر ، در حاشیه‌ سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: غرفه ما در نمایشگاه، غرفه اداره کل تبلیغات اسلامی استان بخش دارالقرآن است و در مجاورت ما اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت نیز فعالیت می‌کنند.وی ادامه داد: در واقع این مجموعه فعالیت قرآنی دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را به متقاضیان معرفی می‌کند.


کارشناس مسئول تشکل‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: عمده فعالیت‌های ما در حوزه تشکل‌های قرآنی است که از جمله آن می‌توان به بحث صدور مجوز فعالیت موسسات فرهنگ قرآن و عترت اشاره کرد.

آریانی‌فر با بیان اینکه از سال 93 موضوع صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی در قالب هیات رسیدگی به روال موسسات قرآنی کشور در حال انجام بوده، عنوان کرد: همچنین دبیرخانه این هیات به سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن کریم محول شده است و به تبع آن ما در استان مسئولیت این کار را به عنوان دبیرخانه هیات رسیدگی بر عهده داریم.
کارشناس مسئول تشکل‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین باید اشاره کرد که متقاضیان می‌توانند به سایت تلاوت یا سازمان دارالقرآن مراجعه کنند و در آنجا تقاضا ثبت خود را انجام دهند و پرونده خود را از طریق سایت تشکیل دهند.

آریانی‌فر اضافه کرد: در نهایت پس از طی کردن مراحل، آن را برای ما ارسال می‌کنند و ما بعد از آنکه پرونده را بررسی کردیم اگر نواقصی نداشت برای انجام مصاحبه متقاضیان را دعوت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در نهایت متقاضیان در یکسری آزمون‌های کتبی و مصاحبه حضوری جمعی شرکت می‌کنند که کمیته استان متشکل از معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و یکی از اساتید پیشکسوت استان وظیفه مصاحبه را انجام می‌دهند.
کارشناس مسئول تشکل‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر فرآیند مصاحبه به طور صحیح صورت گیرد و پرونده تکمیل شود به مراکز ارسال شده و در هیات رسیدگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از تایید این هیات به اداره ثبت شرکت‌ها، برای ثبت معرفی می‌شود.
آریانی‌فر گفت: همچنین علاوه بر این موارد برنامه دیگری تحت عنوان مجوز خانه‌های قرآن شهری و روستایی در دستور کار ما قرار گرفته است و به جهت آنکه ساز و کار صدور مجوز آن تغییر می‌کند قرار است که از طریق سامانه انجام شود.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت قرآنی ما تحت عنوان خانه‌های قرآن بود. در شهر مشهد بالغ بر 60 خانه قرآن داریم و در استان نیز بیش از 112 خانه قرآن وجود دارد.
کارشناس مسئول تشکل‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برای این امر تقاضا بسیار بوده، افزود: مسئولان نیز قول بدهند که بعد از ماه مبارک رمضان این سامانه را رونمایی کنند.
آریانی‌فر عنوان کرد: موضوع دیگر در دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی شناسنامه‌دار کردن و یا ثبت جلسات قرآن محلی است یعنی جلسات قرآنی که به صورت محله‌ای در محلات برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح استان بیش از 2000 جلسه قرآن شناسایی و شناسنامه‌دار شده است که در سطح مشهد بالغ بر 800 جلسه قرآن را توانسته‌ایم شناسنامه‌دار کنیم.
کارشناس مسئول تشکل‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین طرح دیگری تحت عنوان قرآن و رحل مشارکتی در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: این طرح در راستای حمایت از جلسات قرآنی برگزار می‌شود.
آریانی‌فر بیان کرد: در این طرح 50درصد از مبلغ تمام شده قرآن و رحل را سازمان تبلیغات و 50درصد باقی مانده را صاحبان جلسات پرداخت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.