یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار کنترل و جلوگیری از نوسانات قیمت کالاهای اساسی در بازارهای استان شد.

نوسانات قیمت کالاهای اساسی در کهگیلویه و بویراحمد کنترل شود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نوسانات بازار استان را طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: همیشه در آستانه سال جدید متناسب با نرخ تورم، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مورد کالاهایی که اساسی نیستند باید نظارت صورت گیرد که بی‌دلیل و بدون بهانه قیمت‌ها افزایش نیابد.

احمدی گفت: در مورد کالاهای اساسی مانند گوشت و برنج باید از نوسان قیمت‌ها جلوگیری کرده و طوری مدیریت کنیم که نه تولیدکننده متضرر شده و نه به مصرف‌کننده فشار وارد شود و هر جا افزایش نهاده‌ای صورت گرفت، متناسب با آن قیمت افزایش داده شود اما اینکه بدون دلیل و به بهانه افزایش قیمت سایر کالاها، قیمت کالایی را افزایش دهیم قابل قبول نیست.

وی در رابطه با موضوع فروش گوشت میش و بز به عنوان گوشت بره و بزغاله در بازار شهر یاسوج، ابراز کرد: اینکه یک کالا به اسم کالای دیگری فروخته شود مصداق کم‌فروشی و تقلب است و باید برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مقایسه قیمت گوشت قرمز در استان ما با سایر استان‌ها چندان معقول نیست زیرا ممکن است قیمت تمام شده یک کالا در استان ما کمتر باشد.

احمدی بیان کرد: باید یک قیمت آنالیزشده برای گوشت قرمز تعیین شود که نه تولیدکننده ضرر کند و نه در حق مصرف‌کننده اجحاف شود.

وی با انتقاد از شیوه توزیع گوشت قرمز در استان، گفت: گوشت قرمز جزء اقلام پرمصرف مردم است و نرخ آن باید مناسب با کیفیت محصول و خدمات ارائه شده تعیین شود.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.