کرج -نشست مشترک اعضای خانه مطبوعات با مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و معاون تامین اجتماعی البرز در حالی برگزار شد که در این جلسه بر ضرورت حل مشکلات خبرنگاران در حوزه بیمه و معیشتی تاکید شد.

ضرورت حل مشکلات خبرنگاران البرزی در حوزه معیشتی و بیمه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین نشست مشترک اصحاب رسانه  با مدیر کل کار تعاون، کارو رفاه اجتماعی، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی و اعضای خانه مطبوعات استان البرز پیش از ظهر امروز یکشنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ وارشاد استان البرز برگزار شد.

در این جلسه رییس هیات مدیره خانه مطبوعات با اشاره به اینکه خانه مطبوعات عضویت ۲۰۰ نفر از خبرنگاران در استان البرز مشغول به فعالیت است افزود: خبرنگاران با دغدغه ها و مشکلات صنفی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

رضا عباس زاده یکی از مشکلاتی که خبرنگاران با آن روبرو هستند را در حوزه بیمه و معیشتی برشمرد و گفت: با توجه به فعالیت گسترده خبرنگاران در استان و پوشش تمام و کمال مراسم ها و برنامه های مهم خبری هیچ تسهیلاتی در استان از سوی مسئولان برای معیشت خبرنگاران و آینده آنان در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه طبق قانون کارفرمایان موظف هستند از ابتدای شروع فعالیت کارگران آنها را بیمه کنند، گفت: اگر کارمندی از وظایف خود عدول کرد بنده به عنوان مدیر کل مجموعه وظیفه بازخواست این کارمند را دارم بنابرین بی توجهی یک نفر را نبایستی به همه کارمندان تعمیم داد.

خلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه بیمه این صنف گفت: در گذشته یکی از خبرنگاران پیگیر بیمه خبرنگاری بود  ودر این راستا سازمان تامین اجتماعی سوابق بیمه خبرنگاران را با گواهی سرپرستان نشریات به کمیته تطبیق ارائه داد و درنهایت با این گواهی سوابق تعدادی از خبرنگارانی که پیگیر بودند بیمه شدند.

وی افزود: ما در حال حاضر آمادگی داریم تا سوابق بیمه خبرنگاران را همچون گذشته عملیاتی کنیم.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه مصوبه گذشته به قوت خود باقی است، گفت: هر فرد خبرنگاری در این زمینه ادعایی دارد، این آمادگی را داریم این فرآیند را ظرف مدت یک ماه به انجام برسانیم.

این مسوول در بخشی دیگری از سخنانش در خصوص عدم پاسخگویی سازمان تامین اجتماعی به مردم، گفت: دولت و سازمان تامین اجتماعی بایستی پاسخگوی مشکلات مردم باشد و اگر کارمندی از وظایف خود عدول کرد بنده به عنوان مدیر کل مجموعه وظیفه بازخواست این کارمند را دارم بنابرین بی توجهی یک نفر را نبایستی به همه کارمندان تعمیم داد.

خلیلی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع باید در اولویت امور قرار بگیرد، گفت: سازمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی البرز قطعا پاسخگو هستند و مدیران باید با رصد فعالیت ها برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

معاون مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان البرز نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از دستگاههایی که در جامعه برای بررسی مشکلات مردم فعالیت می کند سازمان تامین اجتماعی است.

قورچیان با بیان اینکه در سطح استان ۴۵۵ هزار نفر بیمه شده داریم، گفت: قسمت عمده ای از آنان در سطح کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۱۲۴ هزار نفر نیز در استان البرز مستمری بگیر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.