ساری- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران از استانداردسازی آموزش دکل بندی در مازندران خبر داد.

استانداردسازی آموزش دکل بندی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران، درویشی اضافه کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌ ارائه آموزش بر اساس آمایش سرزمین‌ها صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پیرو تاکید وزیر کار و امور اجتماعی مبنی بر ساماندهی وضعیت شغلی و بیمه‌ای شاغلین، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با همکاری شرکت تعاونی صنعت برق خزر ساحل گلوگاه - مجری پروژه‌های دکل بندی ایران - نسبت به تدوین استاندارد دکل بندی اقدام کرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران با اشاره به نیازسنجی این استاندارد آموزشی افزود: یکی از سیاست‌های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران شناسایی مشاغل و اجرای آموزش‌های منطبق با بازار کار، بر اساس آمایش سرزمینی و سفارش محور است.

درویشی خاطرنشان کرد: در این راستا، پس از شناسایی این حرفه شغلی، استاندارد آموزشی آن تدوین شد.

وی با توجه به حجم فعالیت و همچنین اهمیت شبکه انتقال و توزیع نیرو و شرایط فیزیکی نصب دکل‌ها، تأمین و تربیت نیروی کار متخصص در این حرفه را ضروری خواند و گفت: دکل بندی شغل پرمخاطرهای است که حتی اگر همه جوانب کار به دقت سنجیده شود، بازهم هرلحظه خطر سقوط یا برق ‌گرفتگی وجود دارد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه طی سالهای گذشته شاهد جان باختن بیش از ۲۰۰ نفر و مصدوم شدن حدود یکهزار نفر دکل بند گلوگاهی بودیم، ادامه داد: حادثه‌های مختلف مانند سقوط از ارتفاع، برق ‌گرفتگی و شکستن دست ‌و پا به خبرهای دردناک اما عادی برای مردم گلوگاه تبدیل‌ شده است.

درویشی افزود: توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر در این حرفه می‌تواند  ضمن کاهش آسیب‌ها و حوادث ناگوار برای این قشر زحمتکش، موجب کاهش وابستگی به نیروهای متخصص خارجی و حضور متخصصان ایرانی در بازار کار بین‌المللی شود.

وی یادآور شد: اولین دوره آموزشی، با حضور۴۰ نفر از متقاضیان هفتم خردادماه در مرکز آموزش فنی وحرفه ای خورشیدکلای گلوگاه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.