اصفهان- رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان با توجه به برخورداری از امکانات نسبی و فرهنگ مردم ساکن در آن، یکی از بهترین اکوسیستم های کارآفرینی ایران به شمار می رود، به طوری که در غرب آسیا تنها ۴ شهر رقیب اصفهان هستند.

بهترین اکوسیستم‌های کارآفرینی کشور در اصفهان است

کورش خسروی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: اصفهان از نظر دسترسی به طبقه خلاق خود غنی است، اما تاکنون به خوبی از جوامع خلاق خود استفاده نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بی شک با توجه به جمعیت جوان شهر اصفهان، پیش آمده ایده ای برای ایجاد کسب و کار وجود داشته باشد، اما فرد صاحب ایده کسی را برای مشورت کردن در ارتباط با ایده مورد نظر پیدا نکرده یا نیاز به تیمی برای راه اندازی ایده داشته است و یا حتی  دنبال منابع مالی خطر پذیر می گردد.

وی با بیان اینکه وقتی در اطراف  فرد صاحب ایده خلاءهای فراوانی وجود دارد، انگیزه فرد برای به ثمر رساندن ایده کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: هر چه خلاءها کمتر و فرد کارآفرین به داده ها، تیم و منابع مالی دسترسی داشته باشد، می گوییم که آن فرد در یک اکوسیستم کارآفرینی خوب قرارگرفته است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: : اصفهان با توجه به برخورداری از امکانات نسبی و فرهنگ مردم ساکن در آن، یکی از بهترین اکوسیستم های کارآفرینی ایران به شمار می رود، به طوری که در غرب آسیا تنها ۴ شهر رقیب اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۰ ارتباط تنگاتنگی بین شهرهای مختلف دنیا برای جذب طبقه خلاق شکل گرفته است، تاکید کرد: اصفهان نخستین شهر کشور است که به طورجدی برای تقویت الکوسیستم های کارآفرینی فعالیت می کند.

خسروی افزود: در این راستا نقشه هایی تهیه شده که به عنوان مثال در کدام نقاط شهر اکوسیستم های کارآفرینی وجود دارد تا افراد کارآفرین بدانند به کجا باید مراجعه کنند، آموزش ببینند و دفتر کار راه اندازی کنند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای پنجم با کارآفرینان دست همکاری داده است، به تعریف ایده پرداخت و گفت: در تعریف ایده باید گفت یک ایده به معنای یک جرقه، یک نوآوری و پیدا کردن فرصتی در بازار است که تاکنون مورد توجه نبوده است.

خسروی در پاسخ به این سؤال که آیا مرکز پژوهش ها مراکز پرورش ایده ایجاد می کند یا خیر؟ اظهارکرد: در یک اکوسیستم خوب کارآفرینی، «کافه ایده» زیاد دیده می شود، یعنی افراد صاحب ایده به این مکان ها رفته و در حین نوشیدن قهوه و چای با سایر افراد در باره ایده خود تبادل نظر می کنند زیرا افراد صاحب ایده برای احصای قابلیت های ایده به محیطی نیازدارند تا گپ بزنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این در حالی است که در کشور ما اینگونه جا افتاده که افراد ایده های خود را مخفی نگه دارند، غافل از آنکه ایده قابلیت سرقت ندارد و ایده فرد دیگری را نمی توان به خلق ثروت تبدیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.