کرج – استاندار البرز ضمن بازدید از پیست اسکی بین المللی دیزین و رونمایی از منبر تاریخی ۷۵۰ ساله روستای ارنگه، به بررسی و مشکلات منطقه آسارا پرداخت.

رونمایی از منبر تاریخی ۷۵۰ ساله روستای ارنگه /گاز به بخش آسارا می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی در آیین رونمایی از منبر تاریخی روستای ارنگه واقع در بخش آسارا که عصر دیروز(یکشنبه) برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور خود درروستای ارنگه، گفت: ساکنان این روستا صاحب اثر تاریخی هستند که بیانگر عمق فرهنگ دینی وارزش های معنوی است.

وی با بیان اینکه باید باورهای دینی و اعتقادی مردم را حفظ کرد، گفت: از تمام کسانی که در حفظ و به ثبت رسیدن این اثر تاریخی تلاش کردند قدر دانی می کنیم.

نجفی در ادامه گفت: رونمایی از منبر ۷۵۰ ساله روستای ارنگه آثار و تاثیرات معنوی در زندگی مردم این منطقه خواهد داشت.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش به حل مشکلات منطقه آسارا پرداخت و گفت: با نشستی که با هیئت دولت و وزیر راه و شهرسازی داشتیم رفع مشکلات جاده کرج- چالوس مورد بررسی قرار گرفت و گازرسانی به منطقه آسارا در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است روستای ارنگه در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی کرج در جاده کرج  به چالوس واقع شده است و منبر تاریخی با ۶ پله در مسجد لات قاضی روستای ارنگه قرار دارد.

آثار هنری به کار رفته در این منبر شامل هنرهای چوبی از جمله درودگری، گره چینی، قاب و تونیک است که بر اساس هندسه نقوش اسلامی طراحی شده است و هنر منبت با شیوه بسیار منحصر به فرد می باشد.

همچنین سوره های مبارک قدر، توحید، آیه الکرسی، جمله ای دعایی حمد خداوند، نام سازنده و سنه اثر، نام خطاط، یک بیت شعر با محتوای دعوت به زیستن با عدالت در سمت راست منبر نقش بسته است.

تاریخ ساخت منبر سال ۷۰۴ هجری قمری عنوان شده که جمله به خط اسماعیل محمد بر منبر رقم خورده ا ست.

همچنین استاندار البرز و اعضای شورای فنی استان، عصر یکشنبه ازپیست اسکی دیزین بازدید کرد و به بررسی مشکلات موجود در این پیست پرداخت.

در این دیدار مقرر شد تا نوسازی و توسعه امکانات این پیست بین المللی مطابق با استانداردها در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.