ایرانشهر-جلسه تعیین تکلیف چاه های کشاورزی شهرستان دلگان تشکیل شد.

تعیین تکلیف چاه های کشاورزی شهرستان دلگان

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان اظهارداشت:طرح های کشاورزی و دامداری که به آب کمتری نیاز دارد جایگزین طرح های کشاورزی پر مصرف شود.

وی با تاکید بر اینکه این استان با کمبود منابع آب مواجه است و مجوز حفر چاه برای مصارف کشاورزی ، تابع ضوابط و مقررات مربوط به خود است افزود: بهتر است مدل های جایگزین کشاورزی که نیاز به مصرف آب کمتری دارند جایگزین شود .

 باقر کرد گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود منابع آبی روبرو هستیم حفر چاه برای مصارف کشاورزی پذیرفته نیست و باید مدل های دیگر اشتغال از جمله پرورش شتر برای عشایر که نیاز به مصرف آب کمتری دارد جایگزین شود.

وی با تاکید بر دقت نظر در احقاق حقوق کشاورزان شهرستان های دلگان و سراوان ، تفکیک چاه هایی که در اراضی ملی و در اراضی مستثنی حفر شده اند را برای تصمیم گیری های بعدی خواستار شد.

وی افزود: هزار و ۷۴۰ حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان ها وجود دارد که شرکت آب منطقه ای استان می تواند در ازای ارائه مستندات لازم پروانه بهره برداری  برای تعدادی از این چاه ها را صادر کند.
 
باقر کرد، درباره تقاضای حفر چاه در منطقه چاهشورک برای اسکان و کشاورزی در این منطقه گفت: روند سکونت ۱۵۰ خانوار عشایر این منطقه و رفع مشکلات آن باید روال قانونی خود را طی کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان بیان داشت: برای اسکان دائم خانوار ساکن در این منطقه ابتدا مطالعات لازم به لحاظ منابع آبی منطقه، امکان ایجاد اشتغال پایدار و مدل هایی که مطابق با بافت و شرایط منطقه سازگار باشد باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.