همدان - رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند از برگزاری جشن‌ میلاد امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس امامزادگان محمد و علی(ع) و احمد(ع) نهاوند خبر داد.

برگزاری جشن‌ میلاد امام حسن مجتبی(ع) در امامزادگان نهاوند

به گزارش قدس آنلاین روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، حجت الاسلام فیض الله اسدپور در این زمینه اظهار داشت: طرح ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه شهرستان نهاوند در حال اجرا است.

وی عنوان داشت: این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از فضای معنوی ماه رمضان و تقویت باورهای اعتقادی در جامعه در امامزادگان شهرستان نهاوند در حال اجرا است.

اسدپور با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی طرح ضیافت الهی اظهار داشت: برقراری خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی، تهیه جزوات احکام و برپایی نمایشگاه فرهنگی و قرآنی و ایستگاه «قرآن بخوان جایزه بگیر» از جمله برنامه های آستان مقدس امامزادگان نهاوند در راستای اجرای این طرح است.

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن را از اهداف این طرح بیان کرد.

وی گفت: در ایام ماه رمضان همه روزه آیین جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امام زادگان شاهزاده محمد و علی(ع)، مهدی(ع)، احمد(ع) و ابراهیم(ع) و همچنین در مساجد جوادیه و امام رضا(ع) شهر نهاوند قبل از برگزاری نماز مغرب و عشاء با حضور مردم مومن و ولایت مدار نهاوند برگزار می شود.

اسدپور همچنین عنوان داشت: در راستای طرح ضیافت الهی همزمان با برگزاری مراسم جزء خوانی در آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) درس تفسیر قران کریم نیز توسط حجت الاسلام حاج ولی از مبلغین مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده در اماکن مذهبی این شهرستان اظهار داشت: هر شب به زائرین و نمازگزاران بقاع متبرکه با استفاده از کمک های مردمی افطاری ساده داده می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به برپایی جشن‌ میلاد امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدپور افزود: جشن‌های میلاد در آستان مقدس امامزادگان محمد و علی(ع) و احمد(ع) برگزار خواهد شد و ذکر فضایل و کرامات امام حسن مجتبی(ع) از مهمترین محورهای سخنرانی جشن‌های میلاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.