کرج- رییس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز با گلایه از شرایط فعلی بازار نوشت افزار در کرج گفت: متاسفانه این بازار در تصرف و قبضه کالای خارجی است.

بازار نوشت افزار در قبضه کالای خارجی است/تقویت تولید داخل نیازمند فرهنگسازی

بهرام آجرلو در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت ارز شاهد رکود در عرضه وفروش نوشت افزار هستیم و واحدهای صنفی ما در نقاط مختلف شهر شرایط خوبی ندارند.

وی افزود: با توجه به تامین نیاز بازار از خارج از کشور اجناس به شکل کافی عرضه نمی شود و علیرغم عدم افزایش قیمت بازار خوبی را شاهد نیستیم.

آجرلو با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد بازار نوشت افزار در اختیار برندهای خارجی است گفت: ۲۵ درصد باقیمانده هم به نوعی مونتاژکار هستند و مواد اولیه و قطعات آن را از خارج از کشور وارد می کنند.

رییس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز ادامه داد: در استان البرز برندهای محدودی مبادرت به عرضه نوشت افزار ملی مذهبی می کنند که آن هم متاسفانه با استقبال خوبی از سوی خریدار روبرو نیست.

وی با تاکید براینکه تغییر ذائقه مخاطبان ایرانی برای خرید کالای داخلی نیازمند کار فرهنگی و پای کارآمدن دستگاه های مختلف است گفت: لوازم التحریر خارجی به فاصله کوتاهی از عرضه یک انیمیشن وفیلم در سطح جامعه به داخل وارد می شود وحال آنکه ما برنامه ای برای مقابله با آن نداریم.

آجرلو ادامه داد: به نظر من ترغیب مردم به خرید کالای داخلی شدنی است به شرط آنکه اولا کیفیت و جذابیت کالای داخلی را بالا ببریم و در وهله دوم با مشارکت نهادهایی فرهنگی چون آموزش وپرورش وارشاد اقدامات زیربنایی و اثربخش برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی وظرفیت های ملی مذهبی مان صورت دهیم.

وی با اشاره به برخی سودجویی ها در موضوع تولید کالای ایرانی گفت: گاها دیده شده که فردی ادعا کرده که کالای ایرانی تولید می کند اما پس از بررسی مشخص شده تولیدی در کار نیست و جنس خود را از کشور چین وارد کشور می کند.

رییس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز در پایان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ واحد صنفی در کلانشهر کرج عرضه کننده لوازم تحریر و نوشت افزار هستند گفت: برای تقویت کالای ایرانی و افزایش سهم تولید داخل آماده همکاری هستیم به شرط آنکه یک برنامه مدون و اصولی برای این موضوع تدوین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.