ساری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از آغاز حضور ۱۲۰ روزه نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق در ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی استان در قالب طرح پیشگیری از تلفات انسانی خبرداد.

۱۲۰۰ ناجی در سواحل مازندران مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری در نشست مشترک روسای شعب هلال احمر استان و روسای ناجیان غریق با تقدیر از تلاش مجاهدانه نجاتگران و ناجیان در تابستان گذشته که منجر به کاهش چشمگیر غریق در سواحل مازندران شد، اظهار کرد: واقعیت این است که حضور و مشارکت جمعیت هلال احمراستان در طرح پیشگیری از کاهش غریق فراتر از وظایف و مسئولیت های حاکمیتی است و آنچه که باعث مشارکت هلال احمر استان در این طرح شده است، نگاه انسانی و تلاش برای کاهش آلام بشری است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات دریا که با عنوان طرح پیشگیری از تلفات انسانی و به مدت ۱۲۰ روز و با مشارکت ۱۲۰۰ ناجی غریق در طول ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران اجرا می گردد یکی از مهمترین عملیاتهای امداد و نجات در کشور است که دارای ویژگی های چندوجهی و مستلزم تعامل، همکاری و هم افزایی متعهدانه همه لایه های مشارکت کننده است.

برای تامین حق الزحمه ناجیان تلاش شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران وحدت فرماندهی و تمرکز عملیاتی را یکی از مهمترین مولفه های اجرای موفق طرح پیشگیری از تلفات انسانی برشمرد و افزود: یکپارچگی اجرای عملیات، ضامن تحقق کامل اهداف و پیشبرد متوازن برنامه هاست.

اکبری با تاکید بر رعایت همه آیتم ها در فرایند اجرای طرح مهم پیشگیری از تلفات انسانی در ساحل مازندران گفت: برای موفقیت طرح معتقدیم همه اجزای کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی باید در نهایت تعامل و مسئولیت پذیری مشارکت داشته باشند.

وی تامین منابع مالی موردنیاز از جمله حق الزحمه ناجیان و نجاتگران را از دغدغه های موجود برشمرد و تاکید کرد: انتظار داریم مسئولین مربوطه در این راستا مساعدت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران پایش مداوم، مستمر و آنلاین را از دیگر برنامه های هلال احمر استان در اجرای طرح مذکور بیان و گفت: نظارت ها باید هوشمندانه و شاخص مدار باشند تا از هرگونه کاستی و انحرافی جلوگیری شود.

کاهش غریق در سواحل مازندران

همچنین مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با تقدیر از جمعیت هلال احمر و هیئت ناجیان غریق استان برای مشارکت مسئولانه در اجرای طرح کاهش تلفات انسانی گفت: از نظر ما هلال احمر خط مقدم اجرای این طرح مهم و یزرگ است و همه مجموعه مدیریت استان مصمم به پشتیبانی و حمایت از مجریان این طرح هستند.

طوسی افزود: تردیدی وجود ندارد وحدت رویه، تعامل، همدلی و همکاری از مهمترین شاخص های موفقیت این طرح به شمار می روند.

وی یادآور شد: شمار تلفات دریا در تابستان ۹۲ حدود ۲۳۰ نفز بود که این رقم در سال گذشته با تلاش جمعیت هلال احمر و هیئت ناجیان غریق استان به کمتر از ۶۲ نفر رسید.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ارزش خدمت هلال احمر غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مدیریت واحد، آسیب شناسی مستمر و پاسخگویی مسئولان و مجریان از جمله مهمترین مولفه هایی است که در اجرای این طرح باید مدنظر قرارگیرد.

طوسی تعامل میان هلال احمر استان و هیئت نجات غریق را در اجرای طرح کاهش تلفات انسانی در ساحل مازندران بی نظیر توصیف و بر تقویت این هم افزایی برای ارائه خدمات موردنیاز به مردم تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.