گیلان - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:پدیده اقتصاد دانش بنیان از دهه ۹۰ شکل گرفت و امروزه این حوزه و تفکر موتور توسعه اقتصاد کشور است و در تمام حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کاربرد دارد.

اقتصاد دانش بنیان موتورتوسعه اقتصاد کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،دکترمسعود برومند در مراسم تکریم ،تجلیل و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن تشکر از زحمات دکتر مجید متقی طلب به فعالیت های  وزارت علوم در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود : کار وزارت علوم بعد از انقلاب بیشتربحث آموزش بوده و طی زمان های گذشته  این روند آرام ادامه پیدا کرد و هر چه رو به جلو رفت وارد مراحل مختلف  پیچیده پژوهش ،فناوری ، کار آفرینی و اقتصاد دانش بنیان  شد .

برومند افزود: فناوری حوزه بسیار مهمی است  و همه جوارح کشور باید در این حوزه فعال باشند تا بتوانند به هدف مطلوب خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اقتصاد دانش بنیان ادبیات بسیار ساده ای دارد اما در این حوزه کار کردن بسیار دشوار است و همه حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی درگیر این حوزه هستند .

وی افزود: از ریاست پارک علم و فناوری جدید انتظار داریم با کمک کسانی که با کارآفرینی و نوآوری آشنا هستند درجهت توسعه استان گیلان قدم بردارند.

برومند افزود:پارک علم و فناوری یکی از روش های بسیار مهم برای توسعه مناطق است و تیم سازی در آن کار ساده ای نیست به همین دلیل تعامل دانشگاه بزرگ استان و پارک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت : استان گیلان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه این حوزه دارد که بتواند با پشتیبانی وزارت علوم مدل های جدیدی را در پارک علم و فناوری گیلان توسعه دهد.

گفتنی است ، وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر مجید متقی‌طلب، رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان در مدت زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. و دکترعلی باستی را به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری گیلان منصوب کرد .

لازم به ذکر است ،دکتر علی باستی متولد ۱۳۵۲ رشت و فارغ التحصیل دوره دکترای تخصصی رشته مهندسی مکانیک، ساخت و تولید از دانشگاه صنعتی توکیو و در حال حاضر عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه گیلان است.

وی دارای افتخارات علمی از جمله پژوهشگر برتر دانشگاه گیلان بوده و تعدادی از مقالات وی در خصوص طراحی و ساخت نانو سنسور حرارتی توسط انجمن مهندسی مکانیک در ژاپن (jsme) و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران، به عنوان برترین مقاله برگزیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.