قدس انلاین : سرپرست معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:طی دو ماهه نخست امسال ترانزیت ریلی استان رشد ۴۳ درصدی داشته است .

رشد ۴۳ درصدی ترانزیت ریلی خراسان رضوی در سال ۹۷

 علی رسولیان بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادی مرزی و کمیته اقتصاد مرز خراسان رضوی اظهار کرد: طی دو ماهه نخست امسال  ترانزیت ریلی استان رشد ۴۳ درصدی داشته و با راه اندازی  خط خواف - هرات و با توجه به حجم مبادلات ما به افغانستان این میزان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ریل گذاری ۶۶ کیلومتر از مسیر خط آهن خواف – هرات در داخل خاک افغانستان به انجام رسیده است.در داخل افغانستان تا ایستگاه «جنو» این ریل گذاری به انجام رسیده است و تا کنون در مجموع اجرا و ریل گذاری بیش از ۱۳۶ کیلومتر از این خط آهن انجام شده که ۷۰ کیلومتر آن در داخل خاک ایران از مدت ها قبل تکمیل و بهره برداری شده و ادامه مسیر در افغانستان در دست انجام است.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون در حال استقرار دستگاه ها و امکانات لازم و تامین زیرساخت های مربوطه برای بهره برداری از این خط آهن هستیم  و به زودی با حضور مسئولان دو کشوراین مسیر تا ایستگاه جنو به بهره برداری می رسد.

رسولیان تاکید کرد : این مسیر ریلی از آن جهت اهمیت دارد که خراسان رضوی در کنار همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان در مسیر تردد شمال – جنوب و شرق- غرب است و تنها در سال ۹۶ دو میلیون تن کالا از طریق استان به کشورهای آسیای میانه مبادله شده که از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن ترانزیتی بوده و ترانزیت ریلی استان رشد داشته است.

وی اظهار کرد : فعال شدن این مسیر  به افزایش صادرات کالا و ترانزیت خراسان رضوی و همچنین به کاهش هزینه صادرات و واردات و ترانزیت کمک شایان توجهی خواهد کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۱ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس انجام می شود ، تقویت و بهره گیری بیشتر از این منطقه  برای مبادله کالا با آسیای میانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.