احمد مازنی اظهار داشت: فراکسیون‌های مجلس در حال رایزنی و برگزاری جلساتی برای انتخابات هیئت رئیسه هستند و احتمال اینکه فراکسیون امید در سطح ریاست مجلس هم ورود کند، قوت گرفته است. البته سطوح بعدی هیئت رئیسه نیز بستگی به شرایط درون فراکسیونی و ضروریاتی که در تعامل با سایر فراکسیون‌ها دارد به زودی اعلام می‌شود.

دکتر عارف، گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس شورای اسلامی

قدس آنلاین / مینا افرازه: نماینده مردم تهران در مصاحبه با «قدس آنلاین» درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و برنامه فراکسیون امید برای انتخابات، گفت: برخلاف رویه معمول دوره‌های قبلی که گفته می‌شد در انتخابات هیئت رئیسه مجلس تغییری رخ نمی‌دهد اما مجلس دهم در بسیاری از خصوصیات خود متفاوت بوده و به نظر می‌رسد در انتخابات این دوره هم اتفاقات تازه‌ای در پیش باشد.

احمد مازنی همچنین اظهار داشت: مجلس دهم از معدود دوره‌های مجلس شورای اسلامی است که فراکسیون غالب ندارد و هیچ یک از سه فراکسیون حاضر نمی‌توانند به تنهایی کاری از پیش ببرند. البته این موضوع می‌تواند یکی از استثنائات مجلس دهم باشد که شاید در سال سوم شاهد تغییراتی در هیئت رئیسه مجلس باشیم.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: تا جاییکه اطلاع دارم فراکسیون‌ها در حال رایزنی و برگزاری جلساتی برای انتخابات هستند و احتمال اینکه فراکسیون امید در سطح ریاست مجلس هم ورود کند، قوت گرفته است. البته سطوح بعدی هیئت رئیسه نیز بستگی به شرایط درون فراکسیونی و ضروریاتی که در تعامل با سایر فراکسیون‌ها دارد به زودی اعلام می‌شود.

وی همچنین افزود: اگر در موضوع انتخابات، فرض را بر نتیجه‌گرایی فراکسیون‌ها در انتخابات بدانیم در آن صورت باید هر فراکسیونی کاندیداهایی را معرفی کند که صددرصد به رای آوردن آنها مطمئن باشد. اما اگر فرض را بر وظیفه‌گرایی تعریف کنیم احیانا اگر نقدی به هیئت رئیسه فعلی و نحوه اداره مجلس با شرایط کنونی داشته باشند، می‌توانند با شرکت در انتخابات هیئت رئیسه این نقد را به نوعی منتقل کرده و امکان تغییر و تحولات را فراهم کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: به هر حال فراکسیون‌ها بر اساس وظیفه‌ای که تشخیص می‌دهند به انتخابات ورود می‌کنند. ممکن است این وظیفه منتج به نتیجه مقطعی شود که همان تصاحب کرسی و استقلال کرسی هیئت رئیسه و ریاست مجلس است یا در دراز مدت نتیجه دهد که بدین ترتیب انسجام فراکسیون را تقویت و پیام انتقاد به وضع موجود را منتقل میکند و می‌تواند مبنایی برای تعاملات و همکاری‌های بعدی باشد.

مازنی همچنین درباره گزینه‌های فراکسیون امید برای انتخابات هیئت رئیسه گفت: اینکه چه کسی از بین اعضای فراکسیون امید برای ریاست مجلس انتخاب شود، مشخص نیست و هنوز در این باره مصداقی بحث نشده است. البته طبیعی است که در فراکسیون امید، آقای دکتر عارف ویژگی‌های برجستگی دارند و اگر قرار باشد کانیدایی از فراکسیون امید برای ریاست مجلس معرفی شود،  ترجیح اعضای فراکسیون بر دکتر عارف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.