بندرعباس- مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اعلام کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری از ۱۳ میلیون تن گذشت.

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از ۱۳ میلیون تن گذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۴۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، اظهار داشت: از این رقم، ۸ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۵۸ تن فرآورده های نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را ۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۲۶ تن با افزایش ۱۳,۱ درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین طی دوماهه امسال یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۸۸تن وارد این بندر شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۸۵۳هزار و۳۶۴ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۵۱۹ هزار و ۲۹۷ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر خبر داد.

عفیفی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای خردادماه جاری، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۸ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱,۹ درصدی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی دوماه اخیر، دو میلیون و ۷۲۳ هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ و ۲۱۵ هزار و ۷۷۶ تن نیز وارد بندر شده است. ترانزیت نفتی نیز با میزان ۱۱هزار و ۱۱۲ تن در همسنجی با سال گذشته افزایش ۱۰۰درصدی را نشان می دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸۰هزار و ۳۵۱ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور در پایان با اعلام افزایش ۵ درصدی پهلوگیری انواع شناور در بندر شهید رجایی طی سال جاری اظهار داشت: از مجموع ۶۵۴ فروند شناوری متردد به این بندر، ۵۵۸ فروند، بالای هزار تن و ۹۶ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.