قدس انلاین : رییس اداره سلامت محیط و حرفه ای معاونت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در راستای اجرای برنامه تشدید نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، بیش از 50 کیلوگرم سوپ و مواد غذایی پخته شده غیرقابل استفاده، معدوم شد.

سوپ های غیرقابل استفاده درتربت حیدریه معدوم شد

جلیل چین سری روز دوشنبه  با بیان اینکه مواد غذایی یاد شده در شرایط نامناسب نگه داری شده بودند، افزود: بدنبال تاکید دادستان عمومی و انقلاب و رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تربت حیدریه مبنی بر تشدید نظارت های سرزده در ایام مختلف، نخسین گشت مشترک در دهمین روز از ماه مبارک رمضان انجام شد.

وی گفت: در این راستا تعدادی از واحدهای صنفی تولید و عرضه شله، حلیم و زولبیا و با استفاده از تجهیزات پرتابل مورد سنجش های بار میکروبی و قطبیت روغن ( تغییر ماهیت روغن به دلیل تکرار بیش از 2 بار سرخ کردن ) قرار گرفتند.
چین سری اظهار داشت: به منظور تامین امنیت و سلامت شهروندان، روند بازدیدها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و همکاران ما تمامی تلاش دقت خود را در این موضوع انجام خواهند داد.
وی در ادامه از پلمب 15مرکز عرضه قلیان در شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این اقدام همزمان با آغاز هفته ملی دخانیات (5 تا 11خرداد ماه) انجام شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
چین سری همچنین گفت: شهروندان نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه ارتباطی 190 گزارش دهند.
بنا به اعلام اتحادیه رستوران داران و سالن های غذاخوری شهر تربت حیدریه اکنون 10 واحد قهوه خانه و چایخانه سنتی و 38 واحد صنفی پذیرایی شامل رستوران، سالن غذاخوری و باغ تالار مجوز فعالیت دارند.
همچنین بنا به اعلام اتحادیه ساندویچ و پیتزای تربت حیدریه هم اکنون در تربت حیدریه 135 ساندویچ فروشی و 15 واحد فست فود مجوز فعالیت دارند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 47 دستگاه می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.