قدس انلاین : فرماندار خواف گفت: بارش شدید باران و سیل طی دو هفته اخیر موجب 40 میلیارد و 100 میلیون ریال خسارت به بخشهای مختلف در این شهرستان شد.

سیل در خواف 40 میلیارد ریال خسارت بدنبال داشت

محمدرضا پهلوان نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان خسارت 26 میلیارد ریال به بخش کشاورزی، 12 میلیارد ریال به منازل مسکونی و لوازم منزل و دو میلیارد 100 میلیون ریال به جاده ها خواف وارد شد.

وی بدون توضیح آماری در خصوص وسعت و سطوح خسارتهای وارده گفت: بخش مرکزی شهرستان خواف متحمل بیشترین خسارت شد.
فرماندار خواف افزود: بارندگی شدید و وقوع سیلاب دو هفته اخیر همچنین منجر به آبگرفتگی برخی منازل و تلف شدن تعدادی از دامهای روستاییان در روستای هرشی بخش مرکزی شد و جمعی از ساکنان این روستا که منازل آنها دچار آبگرفتگی شده بود با همکاری عوامل امدادرسان به صورت اضطراری در چادر اسکان موقت یافتند.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خواف هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع بارش از ابتدای امسال تاکنون را در این شهرستان 70.4 میلیمتر اعلام و بیان کرد ذکر کرد: بیشترین بارش به میزان چهار تا 9.3 میلیمتر مربوط به 27 اردیبهشت بود.
اسماعیل میرزاده افزود: این بارشها به دلیل رگباری و توده ای بودن منجر به سیلاب و روان آب در برخی مناطق شد.
مرکز شهرستان 140 هزار نفری خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. این شهرستان مرزی شامل چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی 96 روستا است و 65 هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند. خواف 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.