قدس انلاین : مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از سال 1392 تاکنون 346 قطعه زمین دولتی به مساحت 500 هکتار و شش هزار و 362 مترمربع به منظور کاربریهای عام المنفعه از سوی اداره کل به متولیان ساخت واگذار شده است.

500 هکتار زمین دولتی به کاربری عام المنفعه اختصاص یافت

محمدرضا اخوان عبداللهیان  افزود: از این تعداد 21 قطعه زمین به مساحت 4.8 هکتار برای ساخت درمانگاه در خراسان رضوی واگذار شده است.
وی ادامه داد: 22 قطعه زمین به مساحت 15.5 هکتار با کاربری آموزشی و فرهنگی، 18 قطعه زمین به مساحت سه هزار و 362 مترمربع برای اماکن مذهبی، 110 قطعه زمین به مساحت 80 هکتار با کاربریهای صنعتی، اداری، تاسیسات شهری واگذار شده است.
او گفت: همچنین با توجه به اهمیت قابل توجه پیشگیری از آلودگی هوا از سال 92 تاکنون 175 قطعه زمین به مساحت 400 هکتار برای ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداریها در سطح خراسان رضوی قرار داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: بخش عمده واگذاری زمینها در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد و برای ایجاد کمربند سبز بود. فقط پارسال دو میلیون و 170 هزار مترمربع زمین دولتی به این بخش واگذار شد.
وی به نحوه واگذاری زمینها نیز اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای ماده 100 قانون شهرداریها دولت زمینهای ملی را در صورت برخورداری افراد از موافقتنامه اصولی، به منظور کاربری در چهار گروه پزشکی و بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار می کند.
او ادامه داد: اگر واگذاری زمین به افراد حقیقی باشد به صورت قیمت کارشناسی روز و خارج از مزایده انجام می گیرد ولی اگر واگذاری برای ارگانهای دولتی باشد نرخ زمین به قیمت منطقه ای که بسیار نازل است محاسبه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.