قدس انلاین : با تصویب کلیات لایحه‌ تغییر نام برخی از خیابان‌های مشهد در شورای شهر، احتمال تغییر نام خیابان میرزا کوچک‌خان واقع در بولوار وکیل‌آباد به خیابان شهید باکری وجود دارد.

میرزا کوچک‌خان از وکیل‌آباد می‌رود؟
 
آخرین دستورکارامروز بیست‌وپنجمین جلسه شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه‌ای در خصوص تغییر نام برخی خیابان‌های مشهد بود که موافقان و مخالفان زیادی داشت. کلیات این لایحه در جلسه امروز به تصویب رسید اما جزئیات آن به جلسه آینده شورای شهر موکول شد. برخی از موارد این مصوبه به شرح زیر است:
-تغییر نام بلوار کوشش حدفاصل میدان حافظ تا انتهای بلوار کوشش به نام شهیدان سلطانی
-نامگذاری بلوار تازه تاسیس واقع واقه در خیابان بهار به نام شهیدان عامل 
-تغییرنام خیابان میرزاکوچک‌خان واقع در بلوار وکیل‌آباد به نام شهید باکری
هادی بختیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: اعتقاد ما در کمیته نام‌گذاری این است که تغییر نام صورت نگیرد و اگر تغییرنامی هم انجام می‌شود با نظرات مردم تغییر اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: برخی نام‌های معابر تکراری و برخی هم طولانی و قابل تقسیم شدن هستند. در تغییر نام‌ها سعی‌ می‌کنیم بخش‌هایی را که تازه نام گذاری شده و خیلی شهرتی هم ندارند، تغییر دهیم.
احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد اظهار کرد: مکانی به نام باکری در مشهد نداریم. سیاست ما در این دوره این است که نام های تکراری مناطق را  تغییر نام بدهیم. میرزا کوچک‌خان علاوه بر وکیل‌آباد در منطقه 5 مشهد هم داریم. مدر مورد آدرسهای تکراری مشکلاتی هم از طریق آتش نشانی و پست به ما اعلام شده است.
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مناطقر را  که می‌خواهند تغییر نام بدهند و نظر مردم را گرفته‌اند، اعلام کنند.
مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد در مخالفت با این لایحه اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم برای نام‌گذاری‌ها برنامه مدون و منسجم داشته باشیم که اولویت‌های ما در تغییر نام‌ها و نام گذاری‌ها چه چیزی باشد. 
وی در خصوص تغییر نام خیابان کوشش ادامه داد: سه سال پیاپی توسط مقام معظم رهبری نام گذاری سال‌ها در مورد کوشش و تلاش بوده چرا باید نام فارسی به این زیبایی که معنای به روزی هم دارد،حذف شود. 
در مورد تغییر نام خیابان میرزا کوچک‌خان در وکیل‌آباد ادامه داد: در آن منطقه ما سه نام مشروطه‌ای داریم که مدرس از جمله آنهاست. ایرج میرزا هم که در گذشته بود و کج سلیقگی شد و نام آن حذف شد و کلی تبعات ایجاد کرد. تغییر نام خیابان میرزا کوچک‌خان در آن منطقه صلاح نیست. 
 فیضی  در موافقت با این لایحه عنوان کرد: بخشی از خیابان کوشش به نام شهیدان سلطانی نام‌گذاری می‌شود و نه تمام آن. شهیدان سلطانی سه برادر شهید هستند که در کمتر از یکسال شهید شده‌اند و مادر آنها انتظار دارد معبری به نام فرزندانش ایجاد شود.
وی ادامه داد: یک خیابان در مشهد هم به نام حر عاملی بعلبکب لبنانی داریم و به نام  شهیدان عامل خیابانی نداریم. این دو برادر شهید هم از شهدای شاخص و از فرماندهان دفاع مقدس هستند. 
مهدی نیا  به عنوان مخالف گفت: تغییر نامی که نام قبلی آن ایجاد مشکل نمی‌کند ضرورت ندارد ما باید رویه خود را به این سمت ببریم. میزرا کوچک‌خان نام جاافتاده‌ای است. در موضوع ضرورت نام گذاری برای شهدا بحثی نیست اما در تهران یکی از بزرگترین بزرگراه‌ها به نام شهید باکری است ما در حال احداث خیابان‌های جدید هستیم که می توانیم این نام گذاری ها را در آن مناطق انجام دهیم. پیشنهاد می‌دهیم کمر بند جنوبی را به نام شهید باکری بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.