قدس انلاین : تفاهم‌نامه‌ای با هدف انجام همکاری‌های مشترک تخصصی پارک علم و فناوری خراسان و مرکز رشد فناوری نیشابور با کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی منعقد شد.

آغاز همکاری پارک علم و فناوری خراسان و کانون جواهرات
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، پیش بین، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی در رابطه با تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که منعقد شد امیدوار هستیم که آزمایشگاه تخصصی فیروزه در مرکز رشد نیشابور  به زودی تجهیز شود و در شهر نیشابور که به عنوان قطب فیروزه جهان مطرح است، فضای کسب و کار به سمت علمی شدن بیشتر پیش رود.
 وی همچنین از تدوین استاندارد  فیروزه نیشابور و تعریف کد ملی برای آن توسط کارشناسنان کانون خبر داد و اضافه کرد:  از این به پس فیروزه نیشابور با این استاندارد به عنوان معیار مقایسه برای فیروزه های دیگر تبدیل شود.
  رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ادامه داد: بر اساس اساسنامه یکی از وظایف ما ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه جواهرات و سنگ های قیمتی است و تاکنون 14 تفاهم نامه همکاری با ارگان ها و سازمان های مختلف در این راستا منعقد کرده‌ایم.
پیش بین گفت: کانون در گذشته تحت عنوان کانون فیروزه به همت پارک علم و فناوری خراسان و معاونت علمی و فناوری در مشهد شروع به کار کرد. بر اساس تغییر سیاستی که در معاونت علمی به وجود آمد، کانون با اتخاذ رویکرد فناورانه و نوآورانه تحت عنوان کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران درسطح کشور شروع به فعالیت کرد.
شریعتی، مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور نیز اظهار کرد: با شکل گیری فرآیند جدید همکاری بین پارک خراسان و کانون جواهرات قیمتی و با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان نیشابور امیدواریم که بتوانیم ظرفیت های جدید را در این دوره احیا کنیم.
وی گفت: شرکت های خوبی در این حوزه وجود دارند که به دلیل نبود پروتکل ها یا استانداردهای مشخص در حوزه فیروزه نتوانسته اند ایده ها و طرح های خود را آنچنان که باید به ثمر برسانند که امیدواریم با  انعقاد این تفاهم نامه و بحث استانداردسازی این خلا جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.