۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 602892

قدس انلاین : گود ورزش های باستانی تایباد، با حضور جمعی از مسئولان استانی، فرماندار، امامان جمعه شیعه و اهل تسنن این شهرستان، دوشنبه در بوستان ملت این شهر به بهره برداری رسید.

گود ورزش باستانی تایباد افتتاح شد

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی در این آیین گفت: خراسان رضوی از قطب های اصلی ورزش پهلوانی کشور است و همه ساله در مسابقات مختلف کشوری و بین المللی صاحب یکی از سکوهای اول تا سوم می شود.

حسین فیروزیان افزود: ورزش زورخانه ای رشته ورزشی منحصر به فردی است که در آن معنویت، روحانیت و فضایل اخلاقی جا گرفته و می تواند گره های معنوی و اخلاقی ورزش امروز ما را به خوبی بگشاید.
وی اظهار کرد: اگر ورزش باستانی بتواند زمینه حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در زورخانه را فراهم کند مطمئنا مسئولان کشور نیز حمایت بیشتری از این رشته خواهند داشت و شاهد رشد آن در سطح کشور خواهیم بود.
فیروزیان گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان خراسان رضوی در این رشته ورزشی فعالیت دارند و هفت شهرستان استان همچنان فاقد گود باستانی هستند.
فضای ایجاد گود ورزش های باستانی تایباد از طرف شهرداری و شورای اسلامی این شهر واگذار شده که برای تجهیز آن 200 میلیون ریال هزینه شده است.
هم اینک 33 هیات ورزشی با بیش از چهار هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در تایباد فعالیت دارند.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.