قزوین_ رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: مردم استان در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان برای بازسازی حرمین مطهر در عتبات عالیات اهداء کردند.

بیش از ۳ میلیارد تومان، سهم اهدایی مردم قزوین در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ویژه برنامه ستادبازسازی عتبات عالیات با عنوان «نشان محبت» عصر روز دوشنبه با حضور داریوش ارجمند بازیگر مطرح و شاخص سینما و تلویزیون در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

در این برنامه، رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گزارشی را از کمک های مردمی در بازسازی عتبات عالیات و ساخت و ساز حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و دو طفلان مسلم ارائه داد و اظهار داشت: مردم ولایتی قزوین با بیش از یک دهه نقش فعال و اثرگذار خود در بازسازی عتبات عالیات، فعالیت معنوی را پایه گذاری کرده و ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) نشان دادند.

حامد کبودوند میزان نذورات جمع آوری شده استان در سال گذشته توسط خیران برای عتبات عالیات را بیش ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت با برپایی ۵۲ موکب در اربعین حسینی توانستیم پذیرای زائران باشیم.

وی اضافه کرد: از کمک های مردمی حمایت می کنیم و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد نذورات مردمی باشیم و به کمک آنها اجرای طرح حرمین با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

همچنین در این برنامه ننه بلقیس زن سالخورده ای داستانی از چگونگی سفر خود به کربلای معلی و داستان مشرف شدن خود به کربلا را تعریف کرد.

به گفته وی، این فرد آن گونه عاشق امام حسین (ع) بوده که حاضر می شود برای زیارت امام، زندگی خود را بدهد و کلیه خود را بفروشد تا به این سفر مشرف شود که شرایط سفر برایش مقدور نبوده است.

ننه بلقیس عنوان کرد: در جریان این تصمیم، زمانی که کلیه ام را به دختر جوانی فروختم متوجه شدم که این دختر شرایط مالی مناسب و مساعدی ندارد و دارای یک فرزند فلج در منزل است و با مشاهده این شرایط، از گرفتن پول خودداری کردم.

وی مطرح کرد: دوقالی بافته بودم که آنها را فروخته و به دختری که نیازمند پول بود دادم تا کمک حالی برای بیمارشان باشم.

ننه بلقیس اضافه کرد: یک روز که به جمکران سفر کرده بودم نامم برای زیارت کربلای معلی اعلام شد و به زیارت مولایم امام حسین (ع) رفتم و به آرزوی زیارتی که داشتم رسیدم و الان هم  خدا را برای این توفیق زیارت شاکر هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.