قدس آنلاین:اولین مرکز نیکوکاری اهل سنت کشوری با رویکرد حمایت از ایتام درمحل مزار شیخ الاسلام احمد جامی تربت جام راه اندازی شد.

 راه اندازی اولین مرکز نیکوکاری اهل سنت کشور در تربت جام


به گزارش قدس آنلاین؛ حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در حاشیه راه اندازی اولین مرکز نیکوکاری اهل سنت گفت: مراکز نیکوکاری یک حرکت ابتکاری مردمی در راستای خدمات رسانی به ایتام است که توسط مردم انجام می‌گیرد و راه اندازی نخستین مرکز نیکوکاری اهل سنت اولین الگو در سطح کشور و خراسان رضوی است که در تربت جام افتتاح شد.

وی افزود: دراین مراکز به صورت تخصصی با محوریت ایتام بحث‌های جهیزیه، مسکن و مباحث فرهنگی و معیشتی از ظرفیت مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمیته امداد فقط کار نظارت و پشتیبانی را برعهده دارد و تمام امور به دست مردم خواهد بود که این بهترین نوع مشارکت مردمی است.

آسوده ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۲  مرکز نیکوکاری در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند و امسال نیز تعداد ۱۰۰ مرکز باکمک نیکوکاران راه اندازی می‌شود که این رقم در سطح استان به ۱۵۰ مرکز خواهد رسید و در تربت جام چهارمین مرکز فعال شد تا به مردم خدمت رسانی کند.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به فصل برداشت غلات و پرداخت زکات به کشاورزان و دامداران گفت: زکات یک فریضه الهی و تعادل کننده اقتصاد فقیر و غنی است و وقتی که زکات از مردمی که توان مالی خوبی دارند گرفته شود وبه کسانی که ندارند داده می‌شود شکاف طبقاتی کم می‌شود و محبت، همبستگی و اعتماد اجتماعی بین مردم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: پرداخت زکات یک رفعت اسلامی و نشان دادن محبت واخوت بین برادران دینی است.

آسوده با اشاره به وجود۳۷ هزار یتیم در خراسان رضوی گفت : در سطح خراسان رضوی ۱۲هزار یتیم و ۲۵ هزار فرزند محسن تحت پوشش داریم که به دنبال جذب ۵۰ هزار حامی برای همه فرزندان ایتام و محسن با مشارکت مردم استان خراسان رضوی هستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.